måndag 25 augusti 2008

Mamman o Majjan på stan!

Idag var det inga som hade tid att leka med oss så vi bestämmde oss för att ta tåget in till huvudstaden och shoppa lite kläder till underbaraste då hon vuxit ur i princip allting!
Hittade efter en hel del letande jättefina och praktiska kläder på H&M. En brun munkjacka, ett par gråa mjukisbyxor (ska skaffa bruna till munkjackan också) och ett jättefint set med tröja och byxor i roströda och oranga ränder med bruna muddar.
Lyckades också få en ny Polarn o Pyret tröja till damen då hennes rödrandiga tröja sprack i sömmarna. I den första butiken ville de ge mig 40:- i kompensation för tröjan för det var vad den hade gått för sist på rean. Knappst att jag tar 40:- för en tröja som är värd 150:- så gick därifrån och tog mig till butiken i gallerian där de var bra mycket trevligare. Visade upp tröjan och tjejen i kassan tyckte bara att Pop står för kvalite så självklart ska jag få en ny tröja. Hon hämtade en ny, gjorde en reklamation och sen var det färdigt. Inge prat om 40:- där inte. Ett hån nästan ju.

Då Majja varit så otroligt duktig och på bra humör hela dagen så lovade jag henne ett besök på BR leksaker. När vi åkt upp för rulltrappan spärrade hon upp ögonen och pekade och sa "titta, titta" hela tiden. Tog upp henne ur vagnen och lät henne springa omkring. Hon var helt salig och njöt av varenda sekund bland alla dockor och nallar och prylar o pinaler. Oh vad de är härligt att vara mamma!
När vi kom därifrån gjorde vi det med en BRIO racingcar rikare. En rosa! :)

Väl hemma hade PoP kläderna kommit jag köpt av tjej. Skaljacka och skalbyxor. Majja blev såå fin. Tyvärr fungerade det inte att ladda upp fler bilder idag men det lär ju finnas tillfällen att visa upp både kläderna och bilen på senare. :)



Majja i nya vrålåket. En BRIO Zenit.

Njuter i leksaksaffären. Tänk att det kan finnas så många nallar att krama på ett enda ställe.

Har bäddat ner dockan och kör fram o tillbaka, fram o tillbaka. :)



4 kommentarer:

Jag sa...

vad underbart med shopping. =) Med en medgrölig unge, dessutom...haha...:-) Har jag sällan nuförtiden. =) Därför shoppar jag hellre ensam. =)

Anonym sa...

Sötnos! En sån dag på stan behöver vi oxå ha snart. E har vuxit 7 cm på längden de senaste 4 månaderna! Allt är för litet nästan!! Mångra kramar

Anonym sa...

Vilken kul dag ni verkar fått!
Det är underbart när ens barn är så glad och har lika roligt som en själv! :)
Majja och Beatrice är exakt lika när de är i leksaksaffärer. Nallar ska kramas och dockvagnar ska köras runt hit och dit!
Kram!

Anonym sa...

Gu va söt hon är! Alltid lika kul att läsa, och se bilder på vad ni gör!
Pok