söndag 30 augusti 2009

Idolmöte

Nu har det gått några dagar sen sist jag skrev igen.
Har i och för sig inte gjort sådär jättemycket men ändå har det hänt en del. :)

I torsdags var min kusin, Jessica, och moster, Bitte, här o hälsade på. Kajsa fick jättefina leksaker o vi mumsade i oss fruktsallad och kakor. Gott. Pratade bort lite tid innan det var dags för mig att gå till dagis o hämta Majja. När vi kom tillbaka hade även Jessicas son, Lucas, och Lucas pappa, Jouni, samt gammelmormor anslutit sig till skaran. Barnen lekte och hade roligt dryga timmen innan det var dags att säga hej då och gå upp o sova.

Pippi, pippi, pippi Långstrump mamma, pippi, pippi, pippi.
Jaa så kan det låta här hemma och gissa hur vår lilla stora tjej reagerade igår när hon fick TRÄFFA idolen med det oranga håret?!
Hon var i chock men helt överlycklig!
Var Märsta kalaset nere på centrum och bland alla uppträdanden var Lina och Ida från Emil, Karlsson på taket och Pippi Långstrump och uppträdde för alla barnen.
Majja var som i hypnos under hela tiden som de sjöng och pratade. Hon höll mig hårt runt halsen och konstaterade ett par gånger att det var ju Pippi! När de var klara med sin lilla grej tog jag med mig Majja fam till pippi för ett idolfoto ;)
Lyckan var total hela dagen där efter och hela vägen hem sen lät det "meeeera pippi! Pippi mamma, Pippi!!!" Tillsist konstaterade hon att Pippi var tvungen att sova middag hon också så vi åkte till mormor och morfar en stund. Åt lite korv med bröd och umgicks en stund med mormor, morfar, gammelmormor, Tage och moster.
Barnens moster hade varit i Sigtuna och kom hem med ett JÄTTEFINT armband till Majja som nu pryder den lilla armen. :) Tack!

När vi kom hem var det gårdsfest men fest och fest vet jag inte om jag ska kalla det. Lite trist att det kanske kommer ner 10 par för att deltaga av ett helt område.
Blev iallafall att jag och Majja lekte en massa för att sen spela kubb med barnen som var ute. Ett par av granntjejerna hade sina marsvin ute och det var spännande! Tänk att få träffa både Pippi och 2 marsvin på en och samma dag! :)
Föresten, jag och Majja vann kubben!

Idag ska vi iväg till Sigtuna med mormorn och morfarn en sväng. Det är Sigtuna möte. Lite kul att åka och titta när det faktiskt annordnas något för en gång skull. :) Även om Sigtuna Möte är varje år och det är samma lika varje gång så är det roligt.


Ha en bra dag! Det ska vi ha!



Mamman (med den konstiga minen) Majja och IDOLEN

2 kommentarer:

Jag sa...

hihi, sötnosen. =) Nellie fick ju oxå träffa pippi tidigare i somras, lyckan var total! :-) Ang. min blogg, så näe, inte ett dugg läskigt att träffa "tanten", hon rabblade inte direkt upp hela mitt framtida liv, om man säger så. =)

Lisa sa...

Det var kul att Majja fick träffa sin idol! Det var så lite så, för armbandet. Var kul att se att hon blev glad över det också!
Pok
Lisa