lördag 5 september 2009

Fullspäckad dag

Hade tänkt uppdatera bloggen ordentligt om veckan som gått med bilder och hela alltet men icke. Barnen somnade snabbt och skönt vid halv åtta men bara halvtimmen senare fick jag springa in i sovrummet tillen hysterisk Kajsa. Magont så det hette duga. Fick ur henne massa gaser och det lugnade ner isg för en stund. Har slutat med att jag suttit här med henne på armen vilket inte är det bekvämaste efter ett tag men vad gör man inte? Men att uppdatera bloggen och liknande har varit helt uteslutet.

Veckan som gått har hur som helst varit bra.
Idag har vi haft en fullspäckad dag. Jag och Majja började dagen med att baka lite scones. Kajsa satt sött i sin matstol och underhöll hos med glatt joller och stora leenden.
När Mats som hade sovmorgon kom upp vid åtta gick jag och duschade och grejjade o vid kvart i tio satt vi på tåget påväg in till Rotebro där vi skulle rensa barnens farmors kolloni på morötter och potatis.
Kusinerna Noah och Simon med faster och farbror kom förbi en stund också. Trevligt trevligt.
Väl hemma i Märsta igen gick vi ner till vikingaplanen där ett tivoli samt loppis höll till. Fyndade en "mamma mu" bok till Majja för 5:- en verktygslåda med verktyg för 10:- till samma fröken. En korg med lock samt en typ av ram för 20:- styck till mig själv och Mats köpte nå kopparskålar för 30:- Mycket grejjer för lite pengar :)
Majja fick åka en karusell och det var både roligt och spännande även om det bästa nog bara var att stå och titta på allt som for runt runt, blinkade och spelade musik. :)
Tog en prommenad upp till mormorn och morfarn där även gammelmormor och Tage höll till. Fikade och pratade en massa strunt innan vi gick hem och fick i oss lite middag.

Barnen somnade som sagt fort och nu hör jag hur diskmaskinen är färdig så jag ska också lägga mig o lär somna fort. Kajsa åt vid fem imorse och Majja vaknade vid sex så har blivit en lång dag.

Godnatt!

2 kommentarer:

Jag sa...

Ja, det är ofta saker inte blir som man tänkt sig nuförtiden. =) Låter som en mysig vecka, som alltid. :-P

Lisa sa...

Ni hittar på en massa saker i veckorna! kul!
Du är alltid lika duktig på att hitta saker billigt och bra saker...
Pok