lördag 20 december 2008

jullov

Nu är det jullov!
Igår jobbade jag min sista dag på Märstadals förskola. Känns trist att den här tiden är över men jag hoppas som sagt att jag snart hittar något nytt vikariat. Nu väntar bus och gos hemma med Majjan (och Mats de dagar han också är ledig) fram till och med den 12:e januari då verksamheten drar igång påriktigt igen på dagis. Ska bli skönt med långledigt och bara få rå om varandra.

Igår när jag hämtade Majja så stod det en tomte, och en mugg på hennes plats med ett kort framför där det stod "God Jul önskar Majja". Det var absolut den finaste tomten och muggen jag någonsinn sett! Man ser verkligen att det är hon som har gjort den och inte fröknarna. Ögonen sitter på sniskan och skägget där mitt i någonstans. Den är rödmålad med färg lite här och där o har en liten luva i toppen. Sååå fin! Muggen har hon målat på med tuschfärger i olika färger och den är jätteläcker! ser nästan ut som en designermugg så jag skulle säkert få några 100:- för den om ja la ut den på blocket :) Även kortet var ritat av självaste Majjsen. Superfina grejjer som jag verkligen ka spara tills jag är gamal och grå och liten är själv otroligt stolt över sina alster och visar gärna upp dem för oss både 1 o 2 o 3 ggr :)

Idag har vi varit förbi Majjas faster Maria och Miguel o kusinerna Noah och Simon.
Fikade på goda skinksmörgåsar och nybakade muffinsar, morotskaka, pepparkakor och lussebullar. Mums. o inte att förglömma, ja fick färskpressad apelsinjuice! oh va gott det var! så nu blir det färskpressad juice med skinksmörgås till 4:e advents frukost imorgon har jag bestämmt!
Barnen bytte julklappar och var helt saliga. Majja fick en jättesöt prinsessa som man ska sätta på dörren, ett par mockasiner och det bästa av allt,- en docka. Den säger mamma och dada, skrattar och sa nånting mer om man trycker den på händerna eller magen. :) Hon blev överlycklig och har haft dockan i famnen i princip hela tiden sen hon fick den. :)
Mycket trevlig dag!

Imorgon blir det storstädning (hm ja vi kan ju hoppas iaf) här hemma och tvättning. Ska även hinna träffa Helena en sväng hade vi tänkt o sen får vi se.
Solen skulle ju förhoppningsvis skina så ut o leka en stund står nog också på schemat!

Majja sover väldigt oroligt just nu, har fått söva om en ledsen tjej tre ggr sen jag började skriva det här inlägget så ska avsluta nu då jag flyttade in henne till vårt sovrum nu sist och det är här datorn står.

Men sov gott och trevlig helg!

Inga kommentarer: