fredag 27 februari 2009

en fullspäckad dag

En fullspäckad dag har vi haft idag känns det som!

Hela lilla familjen var lediga idag och efter en jobbig natt fylld med mardrömmar, gråt och gnäll från Majja tyckte vi alla det var skönt att ta det lite lugnt TILLSAMMANS imorse. Känns som längesen vi hann med det. Jag passade på att ringa ett par samtal. Lät säkert som värsta gnidna surkärringen men det spelar ingen roll! Har jag blivit lovad något så har jag och tack vare mina telefonsamtal kommer det trilla ner ett par paket i brevlådan inom ett par veckor. Trevligt trevligt.


Förutom "paket samtalen" ringde jag även och beställde läkartid åt Majja då hon tagit sig för öronen under ett par dagar, både natt och dag, och sagt "ajaj". Skulle det visat sig vara öroninflammation igen hade jag inte velat att hon gick o hade ont hela helgen. Det visade sig att hon var röd i hörselgångarna men att trumhinnan såg bra ut så vi skulle avvakta helgen och sa hon fortfarande aj på måndag skulle vi komma tillbaka och se om det utvecklats till någe mer eller gått tillbaka vilket vi självfallet hoppas på.


Efter läkarbesöket unnade vi oss en god lunch nere på Corners krog och därefter prommenerade vi hem i solskenet för att lägga Majja att sova middag.


Hon sov bara knappa timmen o när hon vaknade fick hon lite mellis.


William fyller 7år idag så vi bestämmde oss för att åka dit och gratulera honom, stressade ner till bussen som visat sig bytt tider. Suck och pust. Ringde mamma som var snäll och körde ner till stationen trots att hon nyss kommit innanför dörren och lånade ut sin bil till oss. Tack mamma. Väl framme i Sigtuna hade vi det jättetrevligt. Var roligt att träffa alla igen och Majja undersökte och lekte en massa. Gulle.


Åkte upp till Eurostop en sväng för att titta efter ett par vindbyxor till Majja jag sett på rean tidigare i veckan men nu var dom såklart slut. Dock blev liten helkär i en rosa jacka som hon vägrade ta av och då vi tror hon kommer ha stor nytta av den även i höst så köpte vi den. Var över halva priset så det var nog en bra affär. Majja vägrade ta av jackan så den fick sitta på när vi betalade, gick tillbaka till bilen, kom hem och klätt av allt annat. Jackan skulle vara på, hon bröt fullkomligt ihop när jag försökte ta av den en gång. Så hon fick ha den på sig, tids nog skulle den ju av ändå. Efter ca 1timme blev det nog förvarmt och hon godkännde att den åkte av. Nu sover hon stenhårt och jätteskönt o ja hoppas hon fortsätter med det fram till ca vad ska vi säga? Halv nio imorgon bitti? Skulle vara skönt med en sovmorgon!


Känns lite löjligt då klockan är halv tio en fredagkväll men jag är helt slut, vaknar jag inte av Majja på natten vaknar jag av bebis eller toalettbesök så jag ska faktiskt gå o borsta tänderna och sova nu. Men varför sitta uppe o glo på tv eller titta runt här när man faktiskt kan lyxa till det och somna tidigt? Inte direkt så jag missar något...




Fina blommor va? Mats fick dom i födelsedagspresent!

Inga kommentarer: