söndag 12 april 2009

fortfarande tre

Ett snabbt inlägg bara,
vi har nu flyttat. Börjar så smått få ordning här hemma och vi trivs alla jättebra. Flyttlasset gick förra helgen och sen dess har vi pysslat på lagomt mycket varje dag och det ger resultat :)

Skulle ju ha blivit igångsatt förra tisdagen om allt såg bra ut. Allt såg bra ut men läkaren (den 6:e i raden eller nått sånt) ville inte gå med på det.
Hon sa att läkaren veckan innan fick stå för sin diagnos och hon för sin o sålänge bebis höll på att dö där och då var hon emot igångsättningar och kejsarsnitt.
Det var bara att ta med väskorn aoch återvända hem igen. Skitjobbigt.
En förlossning är inte bara något man åker in och gör som är över på en kvart. Här har jag ju gått hemma och förberett mig mentalt och var helt inställd på det hela. Majja var fullpumpad med info om att mormor skulle hämta på dagis och att hon skulle sova hos mormor och morfar, Mats hade tagit semester från jobbet, mamma och pappa hade hade förberett och planerat osv osv.
Nu får vi sevad som sägs på tisdag.
Blir nog ingen bebis den här gången. Tror jag alltid kommer vara gravid.
Förutom hepatosen och allt vad det medför och en otroligt ond ischiasnerv så är själva graviditeten fortfarande urmysig. Det är speciellt och såå häftigt att känns bebis där inne, veta att jag har ett litet liv i magen som vi har skapat och få vara med och känna dess utveckling där inne innan den kommer ut.
Men som sagt, alla komplikationer gör att jag nu vill ha ut bebis. Oron gör mig galen, klådan är bättre men inte bra men oron finns ju där hela tiden. Suck.

Ja, nu vet ni lite iaf. Blir mer uppdaterat en annan gång.
Hoppas påsken varit bra för er, här har den varit det iaf med mycket sol och mys.

2 kommentarer:

Maria & Elias sa...

Skyndade mig in för att läsa!! Vilken j''la idiotläkare!! Hur kan man bara göra/säga så!?! Jag förtår hur ni hade förberett er o så måste ni åka hem igen! Har tänkt på er jättemycket och hoppas att ni snart är fyra, friska och glada i ert nya hem! (Når man dig på samma mobilnummer som innan?) Håller tummar o tår för att tisdag är er lyckodag o att idiotläkaren INTE jobbar då!! Massa kramar från oss i Malmö

Cecilia sa...

Usch va jobbigt det måste vara. Att först vara inställd på att den dagen blir det bebis och så blir det inte så. Hoppas på bättre lycka nästa gång ni ska träffa läkaren.