fredag 12 juni 2009

fynd

Bullarna blev goda! :)
Ett steg närmare dopförberdelserna som sker om bara drygt en vecka!

Igår fick jag snällt låna mammas bil så efter dagislämning tog jag och Marcia o packade in våra små i bilen o for iväg till Barkarby outley. Polarn o pyret där ska stänga den 27 juni så vi ville passa på o fynda lite.
Vi började vår shoppingrunda på babyproffsen där en varsinn näs-frida inhandlades. Använde den direkt då vi kom hem o ger den högsta betyg!
Vidare bort till Lindex och babyland innan outleten öppnade vid 11. Var ta 3 betala för 2 på allt i polarn butiken. När vi klev ut därifrån hade jag med mig tre par strumpbyxor, 2 kjolar, 1 amningsbh och ett par babyvantar. Allt för endast 350:-!
Vi slank också in i mexx butiken o där sålde de ut babykläder för 9:- styck!!! Kajsa fick två jättesöta toppar o ett par linnebyxor. (såg att ordinariepriset på kläderna var 99:- för topparna och 179:- för byxorna, vilket kap va? Älskar o göra fynd!)
Därefter styrde vi vagnen mot Ikea. Var ute efter lite kastruller som ska passa vår spis. Dom måste vara magnetiska för att vi ska kunna använda dom. Har kollat in ett par stycken på Ica Maxi men en liten kastrull där skulle gå på dryga 400:-. På Ikea fyndade jag ett trepack kastruller för 79:-!! Kom även hem med ett par ramar där Kajsas ultraljudsbilder ska in samt en gosedjurskatt Majja ska få i födelsedagspresent.
Efter Ikea packade vi in oss i bilen igen. Nästa stopp blev barnens hus där jag inhandlade ett par födelsedagspresenter samt ett myggnät med UV skydd till vagnen. Perfekt att ha i sommar då Majja ska få sova middag ute så ofta det bara går.
Väl hemma hämtade jag Majja på dagis. Dom hade haft kalas så lilla frlken hade choklad i hela ansiktet och var supersöt! Stoppade ner henne i vagnen och skyndade till mormor med alla bullarna. hon ska få förvara dem i sin frys då vi inte har någon plats. Ner till stationen, mötte Mats, handlade lite. Hem fixade middag och sen ut o leka. Det var så skönt ute igår att vi glömmde av tiden. Kom inte in igen förrän klockan var 20.15. Snabbt på med ny blöja, pyjamas och borsta tänderna för att sen hoppa ner i sängen för Majjsan.
När Majja somnat började jag pyssla här hemma, satte mig o sorterade massa papper o pärmen jag ick i födelsedagspresent har verkligen kommit till användning. Super!
Kom i säng först vid 11 o somnade då skönt.

Idag har ja inte hunnit med så mkt än. Lämnade Majja på dagis vid nio o gick till willys för o handla middag. Kom hem med mat för en hel vecka fär endast 350:-. Lövbiff, köttfärs, fläskytterfile och korv bla.
Nu har jag fastnat här men ska försöka förflytta mig till köket o äta lite lunch. Lax står på menyn.
Hämtar Majja vid två o sen är det lek o bus som gäller!

-------------------------------------------------------------------------------------------

strax innan hämtningen av Majja öppnade sig himlen och regnet bara öste ner. Jag stannade hemma in i det längsta och hade tur då regnet så sakteliga började ge med sig. Hann in på dagis och halvvägs hem igen innan himlen återigen öppnade sig. Tur Kajsa låg inkapslad och mös i vagnen under regnskyddet och att Majja och jag var fullt utrustade med regnkläder!
Då jag hade ett paket att hämta ut på coop idag bestämmde vi oss för att ta oss dit och mata ankorna på vägen. Regnet fortsatte att ösa ner men Majja var på strålande humör och Kajsa sov så vi hade det mysigt ändå! Ankorna fick väl kanske två små brödsmulor för resten slank ner i Majjas mage. :)
Väl hemma var vi jätteblöta trots regnkläder så det var bara o hoppa i andra kläder och invänta middagen som idag bestod av hemmagjorda hamburgare. Mums.


Majja var supersöt påväg till dagis imorse. Hennes blommfobi har börjat släppa och när hon fick syn på en maskros stod hon länge och tittade på den. Tillsist sa hon "mamma, pocka bomma nita" varpå jag frågade henne om hon skulle plocka blomman och ge den till hennes fröken Anita. "jaa" blev svaret. Sen gick hon o höll i blomman hela vägen till dagis o när vi kom fram gick hon fram lite småblygt till Anita och gav henne blomman. Jätteglad var hon och ännu bättre bev det nog när dom tillsammans gick och satte blomman i vatten. Hon hade ju knappt tid att säga hej då när jag gick. Skönt! :)

Nu ska jag strax sova.

Sov gott.

1 kommentar:

TUMADRE sa...

Var det utplockat ännu på Po.p då? Fanns det mycket kläder för denna säsongen , alltså ej vinterkläder?