måndag 1 juni 2009

Morsdag

Morsdag var det igår, fick en tänkt sovmorgon till att börja med då Mats tog med sig Majja ut för att titta på kossorna. Tyvärr så vaknade Kajsa bara en kvart efter att de gått ut och hade farligt ont i magen, skrek som en liten besatt och inget jag gjorde kunde hjälpa henne. Efter ungefär 20minuters hysteriskt gråt fick jag iaf i henne lite mat. Efter ett par ordentliga rapar och pruttar blev hon sen lite bättre i magen så att jag kunde ta mig en dusch. Har ytterligare en gång kommit på att babybjörn är fantastisk. Med Majja som inte tyckte om att ligga i vagnen var den underbar och nu med Kajsas onda mage är den underbar. Det hjälper oftast lite att sätta henne i den där och gå runt. Hon hamnar ju lite som i grodställning, får ett lättare tryck på magen och ligger tryckt och tryggt mot mammas bröst/mage. Underbara uppfinning!

När Mats och Majja kom hem gick vi sen ut hela familjen. Tog en prommenad upp till plantagen och köpte lite jordgubbs/smultron plantor som vi sen gick hem och planterade. Barnen sov i vagnen och jag njöt i solen medan Mats grejjade lunch som vi sen åt ute när Majja vaknade.

Efter att Majja lekt och busat ett par timmar for vi hem till min mamma och pappa där det bjöds på grillat. Gott!
Då det var dags att åka hem ringde en kompis från Gävle och talade om att hon var i Stockholm. Hon och hennes kille hade varit på solvalla och skulle nu åka hemmåt oundrade om vi ville ha lite besök innan. Självklart ville vi det och det var jätteroligt att se fina Malin igen.
Längesedan sist. Hon har en liten Hugo i magen som är beräknad att komma alldeles snart! Den 16juni. Spännande! Jättefin mage hade hon.

Morsdag kan summeras i kortare drag och skulle då beskrivas som en toppen dag! :)

Nu har jag ätit lunch, ska ut och handla lite innan det är dags att hämta min stora prinsessa på dagis.

Njut av solen, imorrn kommer regnet igen. Suck.

1 kommentar:

Laura sa...

Var ju allafall en fin tanke att du skulle få sovmorgon!