torsdag 11 februari 2010

Idag...

Idag gick det fort att lämna Majja på dagis, dom skulle vara inne så klädde av henne och när vi väl gick in så skulle de precis läsa en saga. "Jaaaa!" sa Majja och hoppade över i frökens famn och hade knappt tid att ens vinka åt mig. Sånna mornar är alltid sköna! Även om jag vet att det ledsna går över FORT 9ggr av 10 då hon är ledsen får man ändå en jobbig klump i magen o då är man glad över att det bara är tre timmar/dag hon går. Men sen när man kommer o hämtar så vill hon ju istället stanna kvar 9 av 10 ggr också. :) Bra att tuffsan trivs!
Kajsa var go o glad påväg till dagis hon me, satt o jollra o hade sig i vagnen men plötsligt började hon smågnälla och ta sig för munnen. Jag frågade henne om hon ville ha nappen o som på beställning gapar hon så stort hon kan varpå jag stoppar in den och hon somnar på två röda. Gulle :)

Då Majja var på dagis låg jag på soffan i princip hela tiden. Skönt.
o då hon var hämtad gick vi till centrum o handlade och besökte biblioteket.
Rätt mysigt o gå till bibblan o läsa ett par böcker o sen gå därifrån. Roligt att se hur hon går där och väljer o vrakar bland böckerna och hur hon skiner upp då hon hittar någe hon känner igen. Som Emma böckerna, Pippi Långstrump eller Lilla Prinsessan. Hon var mycket stolt över sig själv då hon fick låna med sig Pippi och Lilla prinsessan hem idag.

Till middag lagade vi spaghetti o köttfärssås. Skulle ha gjort lasagne men glömde ju av ostsåsen då vi handlade. Men men gott ändå. :)
Då vi ätit somnade Majja till på soffan men då det är förbjuidet väckte jag henne bums o efter ett par minuters gnäll av trötthet lyckades jag övertala henne om att vi skulle dega o det tyckte hon var roligt.
Omöjligt att få henne sova på kvällen om hon sover middag o ska hon orka med morgondagen då vi går upp tidigt till dagis kan hon helt enkelt inte sova middag och sen somna sent på kvällen. Dessutom tycker jag det är skönt med lite egentid på kvällen.

Nej, nu vakna Kajsa o e lite ledsen så ska gooosa. :)

Inga kommentarer: