tisdag 27 april 2010

dax igen

Så då var det dax igen. Denna gången är det lillfisens tur. Kajsa har nu hostat illa under ett par dagar och igår em slog febern till. Innan läggning tempade jag henne sista gången och då låg den på 39,9 grader. Samma lika nu ikväll.
Ringde läkaren idag och fick tid hos en annan läkare. Dock väldigt trevlig och en som jag absolut kan tänka mig att gå till i fortsättningen om vår ordinarie inte har tid. Skönt att ha hittat tre stycken bra bland de dåliga som visserligen bara är två. Men dom tar ju så mkt mer "plats" än de som är bra tyvärr.
Läkaren tittade i öronen och tog sänkan samt halsprov. Kajsa var jätteduktig och sa ingenting under sticket i fingret eller örontitten. Under halsprovet protesterade hon under två sek och sen var det bra igen. Plåstret hon fick på fingret var bland det märkligaste hn sett. Vad var det som klistrades fast där och som inte gick att skaka av hur mycket man än viftade på handen? Det kändes konstigt att ta på och hette något så konstigt som plåster :)
Hon visade både mig, sköterskan, läkaren och en tjej i väntrummet sin hand med ett "öh" fäljt av skakande på både hand och huvud :)
Vi gick tillsist från läkaren med beskedet om kraftig luftrörsinfektion. Mollipect och ventoline samt alvedon blev medicineringen. Sover hon oroligt i natt och verkar ha ont i öronen skulle även antibiotika skrivas ut så nu hoppas jag hon sover skönt resten av natten så att öroninflammation INTE utvecklas. Det låg tydligen på gränsen om att utveckla öroninflammation eller gå tillbaka just nu så vi hoppas som sagt på det senare.

Annars var vi och fikade hos mormor idag tillsammas med Jenny och Baloo, var ner till centrum då Mats kom hem från jobbet där vi köpte en plinga samt cykelkorg till den fina lila cykeln. Majja blev mkt glad. :)

Nu ska jag sova.

Imorgon fyller jag 27år! hua! vart tar åren vägen?! Snart är jag ju för sjutton 30!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Stackarn, hoppas hon kryar på sig fort och slipper öroninflammation.

Grattis i förskott! Hoppas du får en bra födelsedag!