torsdag 8 april 2010

Jag får spelet!

JAG BLIR GALEN!!!!

Var ju in med Majja till akademiska i lördagsem/kväll för eventuell urinvägsinfektion. Visade sig att så inte var fallet utan att det var en "biverkning" av att ha slutat med mjölken. Har fått lavemang som vi skulle spruta in i henne två ggr och sen skulle allt bli bra. Så har inte fallet varit. Hon gar fortsatt småkissa hundra ggr/dag vilket varit jobbigt för alla. Vi har gått runt med en ryggsäck full med extrakläder då hon haft jättesvårt att hålla sig ens sekunder då kissnödigheten plötsligt kommit. Dt gäller att man är med! Så igår ringde jag vårdcentralen för att höra med dom om det verkligen ska fortsätta såhär. Dom blev lite bekymrade och gav oss en tid till idag, klockan nio imorse. Hade med oss morgonurin som vi lämnade in. Tog stick i ifingret och lämnade lite blod till ett par andra tester. Väl inne hos läkaren sen fick vi reda på att urinet innehåller alla bakterier och några till,.- med andra ord, kraftig urinvägsinfektion. Och till på köpet så låg sockret högt så nu ligger misstanke om diabetes också! Vad är detta?!?! Ska medicinera en vecka nu och sen ska vi tillbaka och kontrollera urin och socker. Förhoppningarna ligger just nu på att sockret var högt pga alla bakterier hon nu har i sig men vi får se.
Lämnade på dagis och när jag skulle hämta henne sov hon på soffan, hade inte alls ätit och inte velat leka o var alldeles blek och varm. Tempade och det visade på 38,5grader. Nu har jag en liten prinsessa som ligge rhelt utslagen på soffan med ont i mage och rygg!
Väntar återigen på att läkaren ska ringa.

Lillfisen är snorig men mår i övrigt bra. Hon är solstrålen själv och har upptäckt tjusningen med att sitta i sandlådan.
Hon har blivit mer och mer mammig och bryter totalt ihop om någon okänd läskig typ fårför sig att titta på henne. :)
Tack och lov att jag sköt upp inskolningen av dagis till augusti!

Barn är underbara nästan jämt och aa, trots all motgångar med sjukdomar den här vintern/våren så är det värt varenda sekund. Men spelet får jag verkligen snart, stackars liten. När är det vår tur att vara friska?!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag lider med dig, kan inte vara lätt med alla dessa sjukdomar.
Håller tummarna för att det inte är diabetes utan bara att sockret är högt pga alla bakterier.

Jag sa...

näe! vilket skit!!! nu får det väl räcka med elände för er del!!! massa kramar