fredag 3 september 2010

äntligen!

Äntligen!
Lämnade tjejerna lagom till frukost imorse då jag hade ett par grejjer att fixa. Var lagom nojjig för Kajsas skull och mycket riktigt blev hon jätteledsen och jättearg då jag skulle lämna henne.
När jag kom för att hämta henne hade jag sånt flyt så att i samma sekund som jag klev innanför dörren så vaknade hon och jag kunde själv smyga in och ta upp min prinsessa efter vilan. Mysigt.
Anita kom och var så glad, idag hade det vänt för Kajsa!
När Yvonne hade kommit till jobbet imorse hade Kajsa tytnat och velat gå till henne. Dom hade läst lite böcker och bara varit lite o sen hade hon fått i Kajsa en hel stor smörgås och då det var dags att gå ut hade dom satt henne i vagnen. Där hade hon suttit jättenöjd och filosoferat lite innan hon somnat. Sov i två minuter och sen vaknat pigg och glad. Gått ner och strosat runt lite på gården o varit nöjd.
Inne hade hon gått till Anita igen och bytt blöja o då det var dags för mat hade hon försökt sätta på sig den hakklapp hon hitills ratat och sen ätit två portioner mat och lite frukt. När hon var klar hade hon suttit och nästan sjungit sa dom vid bordet innan det var dags för vilan. Där hade hon bara lagt sig ner på sin madrass och somnat. o därefter kom ju jag. :)
Älskade barn. Det känns så skönt att det äntligen har vänt. Hoppas det fortsätter i samma positiva anda nästa vecka då jag ska börja jobba.

Majja tycker mycket om dagis och det tack vare bästa kompisarna.
Fina fina tjejjer.

Har precis kommit hem efter att ha varit på bio med Helena. Vi behövde komma bort lite kännde vi och bestämmde från den ena sekunden till den andra att vi skulle på bio. Såg "I rymnden finns inga känslor". Den hade tydligen sverige premiär idag och vi tyckte väl båda att det var en ganska rolig och helt ok film.
Tack för sällakspet.

Nu ska jag sova
Godnatt

1 kommentar:

Lia sa...

Va skönt att höra att det har blivit bättre för Kajsa. Hoppas att det är så det kommer fortsätta nu. Lorinne saknar sin Majja och längtar till måndag när hon äntligen får gå på dagis igen. Fast nu har jag fixat lite nya bilder i fotoramen så nu sitter det två bilder med Majja där och en med "lilla" Majja också. Topp topp!