tisdag 14 september 2010

äppelfika

Tror ni jag kom till jobbet med tåget igår? Näe, varför skulle det fungera liksom?
Tror någon högre makt ber mig att antingen sluta jobba eller köpa bil...
Hade tur och väldigt snälla kollegor igår em ialla fall. Fick sluta en halv timme tidigare vilket gjorde att kag hann med Johanna o Jonas och på så sätt fick skjuts hem. Tack snälla!

Idag har jag haft min lediga tisdag.
Var förbi hos mormor och vi bakade en äppelpaj som jag sen tog med till dagis för äppel-drop-in fikat som var på Majjas avdelning idag mellan 15-17
Hämtade Kajsa vid 13.15 och tog oss till bvc. Fick henne vägd och vågen stannade nu på 10250gr.
Nästa gång vi ska dit är det 18månaders kontroll och spruta.

Vi gick till återbruket och kikade lite och köpte en fin matstol och en potta för hela 80:- fick en fin lapp påklistrat där det stod Såld sen gick vi och gungade.
Gungade väl en 20minuter och sen var klockan närmare tre och vi gick bort till dagis igen. Majja blev glad över att se oss men hade jätteroligt innan hon upptäckte oss och det är så skönt att se. Inte bara höra. Personalen kan ju säga egentligen vad som helst bara för att vi föräldrar ska vara nöjda (nu tror jag inte att mina barns pedagoger gör så, jag har stort förtroende för dom) men så stämmer det inte alls. Men när man väl lyckas smya in på förskolan och kan stå och tjuvkika på ens barn en stund utan att bli upptäckt är det jättemysigt att se hur bra de trivs.

Nyss hemmkommen från ett kvällsmöte på jobbet. Blve bjudna på god god mat. Hemmagjord potatissallad, rökt lax o´ch någon kikärtsblandning som var farligt god!
Pratade lite och avslutade sen.

Imorrn ska jag lämna barnen vid nio på färskolan, ta tåget till Knivsta bli upphämtad av Johanna och sen jobba på hennes förskola ett par timmar innan jag ska till mitt jobb och fortsätta där fram till fyra.
Blir nog en bra dag.

Nu ska jag försöka sova tidigt, tycker inte jag sov någonting alls inatt av ngn konstig anledning o nu e jag trött...!

Inga kommentarer: