måndag 17 januari 2011

bättre uppdatering snart

oj, här var det längesen jag uppdaterade!

Det har visserligen inte hänt sådär jättemycket men en del har vi ändå hittat på.

Den 8e fyllde mormor 75år och bjöd på god middag på restaurang och sen fest hemma hos henne efteråt. Blev en mycket lyckad och trevlig kväll där alla var nöjda och glada. Tjejerna skötte sig exemplariskt och höll sig vakna länge. Majja somnde strax efter elva och Kajsa strax innan 01.00! Jag somnade ett par timmar senare.

I söndags var vi på julgransplundring inne i kungsträdgården. Jätteroligt när det arrangeras grejjer som dessutom är gratis, sånt stödjer jag gärna! Synd (men skönt för oss) att det var så dåligt med folk där bara. Vädret kunde iofs ha gjort sitt till. Det regnade nonstop och var allmänt halt och slaskigt ute.
Men hur som helst, vi kom dit dtrax efter 12 och då skulle precis en gycklare påbörja sin show. Han var dock ingen höjdare och efter att han frågat mig om vi efter föreställningen kunde gå iväg och göra barn så lämnade vi hans område för att åka lite karusell. Därefter stod fiskedamm på tur och medan vi köade underhöll en man och en kvinna på scenen. Dom sjöng bland annat Teddybjörnen fredriksson och fick alla att dansa med i Honkey tonk dansen. :)
Clownen Max stod på tur och fick alla att skratta med hans tokerier.
Efter honom hördes ett "kolikok kolikok" bakom scenen och Mulle kom för att berätta lite om skogen och leka lite med alla barn. Både Majja och Kajsa tyckte allt var jättespännande. O Majja som vet lite mer vem mulle är och vad en clown är var allt väldigt roligt.
Då vi var dyblöta och hungriga tog vi oss bort till mcdonalds för att sen fortsätta till br leksaker. Jag lyckades även få in lite shopping och kännde mig mycket nöjd med söndagens inköp.

mellan den 8e och 16 har det väl geentligen också hänt lite grejjer men riktigt vad kan jag inte svara på. :)
Har jobbat, umgåtts och haft det bra... typ :)

bättre uppdatering snart :)

Inga kommentarer: