tisdag 15 februari 2011

Vad har vi gjort egentligen?


Jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera här just nu o ändå skulle det kunna finnas en hel del roligt att dokumentera.
Bland annat har vi besökt huvudstaden några gånger. Jag, Mats och tjejerna har spenderat x antal timmar prommenerandes i stan de senaste helgerna. O förra tisdagen var vi in med Lillian och Lorinne. Vi gick till kulturhusets Rum för barn men blev besvikna båda två då vi hade förväntat oss ett lekställe. Istället var det ett stort bibliotek där man dessutom fick betala för att få måla en teckning. Sällskapet var det dock inget fel på och vi fick oss en riktigt trevlig dag ändå.

Vi har varit på Eurostop ett par vändor *ohhh va spännande* ;)

Majja blev bjuden av en av bästa kompisarna, Julia, på kalas på barnens djungel. Var riktigt trevligt och barnen hade jätteroligt!

i Lördags åkte jag och tjejerna med Johanna och Jonas ut till SIgtuna för att prommenera längs strandprommenaden och på isen. Vi hamnade borta vid våfflan där vi åt en god (men ganska dyr) lunch. Tjejerna åt våffla med sylt och grädde o jag smällde i mig en hamburgertallrik. Därefter matade vi väldigt närgångna ankor, dom hoppade upp och åt direkt ur händerna på tjejerna och Jonas. Det var knappt dom hann med att kasta en enda brödbit.

I söndags var det återigen dags för Sigtuna. Denna gång åkte jag ensamm. Skulle jobba för sbmt och övervaka Vikingarännet. Jätteroligt som alltid! Man träffar på så mycket trevliga människor och det är som en liten folkfest på isen med bara glada miner och folk bjuder på sig själva rakt av. :)
Jag och Johanna funderar på om vi ska försöka oss på att åka Uppsala-Sigtuna nästa år. Klarar man det tro?

Saknar Helena som nu gör sin GMU o har rymt Märsta. Är dock grymt imapad av henne och tycker hon är otroligt duktig. gmu är sammalika som lumpen föresten.

Vad har vi gjort mer? Jag var hos tandläkaren o blev ruinerad men had einga hål. Allt såg så fint ut. Vi har varit på matlaget oh haft en trevlig kväll. På tisdag går vi dit igen.

Sen har vi gjort en massa annat också som jag inte kommer på nu.

Här följer lite bilder i heeeelt fel ordning tidsmässigt.




















1 kommentar:

Baloo sa...

Vilka härliga vinterbilder :) Jag vill också hänga med om ni ska åka Uppsala-Sigtuna! Vi kanske kan ses någon dag snart, saknar mina härliga kusinbarn! ha de fint kramar