söndag 14 augusti 2011

Märsta Visfestival och Henkes veranda på Blå

Vilken härlig dag vi hade igår!

På förmiddagen tog vi det lugnt, åkte upp tll Eurostop och fick ett nytt nattlinne till Kajsa då trycket på det andra lossnade helt i tvätten.
Sen hem för att äta lite lunch innan vi gick upp till äppelparken för o gå på årets Visfestival.
Det är en jättemysig tillställning som annordnades för 13:e året i rad nu. Det hålls i en rätt liten park vilket gör att det blir rätt trångt och gemytligt. Jag tycker att det är mysigt då man nästan blir tvungen att sitta lite på grannens filt. Blir en helt annan stämning än om man skulle ha det på ett större ställe och folk skulle kunna sprida ut sig på ett annar sätt.
Trevligt sällskap hade vi och lite överallt fanns folk vi kände och är "hej hej" med. :)  Magnus kom och fotograferade och jag lånade hans ena kamera ett tag och fotograferade jag också. Den är stooor och jättefin. Superrolig att ta kort med!

När klockan började närmar sig fem lämnade vi parken för att fixa lite middag. Helena var sugen på pizza så det blev det. Åkte hem till mamma och pappa o åt. Majja ville hellre nalla på Lisas nudlar och Kajsa ville inte äta alls. Fick tillsist i henne liiiite yoghurt. När maten var uppäten var det bolibompatajm o Lisa var snäll och passade tjejerna medan jag och Helena åkte till Sigtuna för att lyssna på Henkes veranda och mingla runt bland folk. Jättetrevligt! :)

Hamnade en sväng inne i stan därefter och tog en prommenad längs vattnet bort mot djurgårn där vi satte oss på en uteservering, snacka skit och tittade på fyrverkerier från midnattsloppet som pågick.

Väl hemma hade jag en skållhet dotter i sängen. Kajsa hade fått närmare 40 graders feber. Bytte blöja, tempade och stoppa i henne alvedon utan att hon vaknade. Idag vaknade hon med 38,6 i temp men är pigg och glad o inga andra sjuksymptom. Konstigt. Hoppas det går över under dagen. Vi blir hemma :/


Majja och Kajsa


Jouni med Lucas, Jimmy och Jessica


mormor, Lena och Mats


ngn spelar och sjunger. Alla som uppträdde var jättebra. Gillade speciellt killen som sjöng
Cornelis visor.


Det var MYCKET folk, måste nästan ha varit publikrekord


Tesla och Hanna


Jag och Helena :)


En upplevelsebrygga i Sigtuna


Henkes Verande uppträdde på Farbror Blå.



Mycket folk även här, när bilden togs var det lite folk jämfört med bara en timme senare då hela torget
var fullt. Vi minglade med fint folk då Tomas Brolin var en av gästerna :)


Jättefin kväll

1 kommentar:

Baloo sa...

Bilderna från Enköping var ju hur fina som helst, vilken härlig dag! Channel ser lite mer tjenis ut med dina tjejor än med min grabb :)

ojoj du menar inte att ni orkade åka till stan EFTER Henkes veranda (eller de kanske inte var så sent?)!? I så fall gäller det för mig att träna upp mig inför kryssningen annars slocknar jag ju lååångt före er!