torsdag 29 september 2011

föreläsning

Ganska nyss hemkommen från jobbet. Blev en så gott som 12h dag idag. Började nio, slutade 17.15, började 18 igen o slutade 21.
Har kännts som om den här dagen kommer vara så dryg och jobbig länge nu men njae den gick faktiskt bra.
Greger Rösnäs kom och hade en Reggio Emilia föreläsning på jobbet mellan 18-21 idag. Hade förväntat mig en gråhårig skrynklig gubbe med skägg som skulle mala o mala medan jag kämpade med o hålla ögonen öppna. Istället kom en medelålders man som var riktgt rolig och fick oss att skratta högt massor med gånger under dessa timmar.
Jobbet under dagen gick fort, mycket med tanka på vädret tror jag. Dryga 20 grader o sol den 29 september tackar man ju inte nej till. Fick sluta lite tidigare så jag o Louise gick o åt en middag på salladsbaren o laddade upp för kvällen.


Hm annars har det hänt massor o ingenting. Har egentligen haft ganska mycket roligt att skriva om men jag har inte hunnit. :/
För läääängesen, typ en månad sen var jag, Helena, Jenny och Micke på en 24h kryssning med Birka Paradise. Hade underbart roligt och det är gärna något jag gör om snart igen.

Matlaget har dragit igång igen och vi har varit iväg på soppimiddag ett par gånger. Alltid lika trevligt o största anledningen till att vi går just nu e för att få lite tid med Hanna o Tesla som vi heller aldrig hinner träffa annars.

Knyttet har startat sin hösttermin, vi missade första gången men har sen dess gått två gånger. Jätteroligt tycker Majja som ser fram emot nästa gång redan innan vi hunnit lämna skogen för dagen.

Vi har varit på bio inne i stan och tittat på Alfons Åberg och vi har varit på Majas kalas på barnens djungel.

Hängt i lekparker och sysslat med massa annat...

tror jag ska se till att få lite tid över hit oftare nu, det här funkar ju inte,

Men, skulle chansen komma att få gå o lyssna på Greger, ta den. Han var jättebra :)

Godnatt

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åhh, jag hoppas att föreläsaren på kommunens gemensamma dag den 31 oktober är lika bra. Han kommer ju också från Reggio Emilia-insitutet.

Lisa sa att hon kommer och hälsar på Matlaget nån dag, så nu har vi en till anledning att gå dit. ;)

Baloo sa...

Härligt att du hittat tillbaka till bloggvärlden igen, du har varit saknad! Alltid roligt att läsa om era äventyr. Ha de fint!

Hanna sa...

Jag vet inte hur jag kunde ha sån tur med overallen. Det kanske var något bra Tv-program som underhöll resten av Sverige? ;) Igår gick en likadan overall i samma färg, skick och storlek för det dubbla drygt.

Synd att Majjas overall var så liten. 120 låter ju som en storlek som borde vara ganska stor på henne...