söndag 17 augusti 2008

Det finns inget dåligt väder...

...bara dåliga kläder. Men nog tycker jag att det är bra mycket trevligare med sol och värme ute!
Uppskattar inte att behöva klä på mig en massa extra kläder för att det är kallt, få in en skitig och blöt vagn osv osv. Men vädret till trots har vi haft en bra dag. Jag och Majja åkte till mormor och morfar o tryckte i oss lite köttfärspaj från gårdagens fest (som förövrigt var jättetrevlig. God mat och trevligt sällskap.)


På vägen hem sov Majja stenhårt men lilla damen har en benägenhet att vakna när man kommer in så jag sniglade mig hemmåt och hittade mycket passande en snigel att fota mitt på vägen.

Väl hemma och vaken ville Majja gå ut efter middagen. Sagt och gjort vi klädde båda på oss regnställ och gummistövlar och traskade ut för att hoppa i vattenpölar.
Mysigt!
Majja verkar dock att tittat lite för mycket på simningen nu under OS för efter en stund dök hon rakt ner med ansiktet först ner i en vattenpöl. Tårarna sprutade i ungefär 2 sekunder och sen fortsatte vi plaska.
Nu sover tuffsan skönt med ett svullet öga och en liten bula i pannan. Så kan det gå men vi hade det roligt. Ialla fall före och efter dyket!







Inga kommentarer: