måndag 18 augusti 2008

städning på schemat

Idag började vi dagen vid kvart över sju. Tittade på nyheterna och åt frukost innan vi busade lite. Runt tio tiden kom moster Lisa och tog över lekandet och sagoläsningen medan jag passade på att städa. Hann med både att diska, torka av i köket, plocka, dammsuga, skura och tvätta på ett par timmar innan Lisa skulle till jobbet.

Tack för hjälpen.


När Lisa åkte och lunchen var uppäten klädde vi på oss och gick ut. Majja somnade såfort vi kom utanför dörren så jag gick och handlade mat till middagen. Kom hem och packade upp varorna och lagade en köttfärssås. Liten bara sov och sov.

2 timmar senare vaknade hon och vi åt mellis innan vi tog oss en prommenad med Helena utan Beatrice (som var på äventyr i staden) och hennes hund Soya.

Väl hemma var det bland annat pappabus och ritning som gällde innan middagen.


Har varit en riktigt bra med kall och blöt dag. Var är solen?!


Är det föresten inga som är här o kikar längre? Om så är fallet är det inte mycket att göra åt annars vore det trevligt med ett hej eller nått under kommentarer.
Vad har ni gjort idag?!

9 kommentarer:

Ankmamman sa...

Ramlade in här! Vilken söt liten dotter du har! De växer ju så fort de små liven. Här i Jokkmokk har regnet också öst ner så jag och mina gangsterungar 4 och 1 år gamla har förvandlat huset till en krigszon mest:)

Anonym sa...

Vad kul att Majja sitter och ritar! En liten konstnär! :D
Måste skaffa kritor till Beatrice också... :P
Hoppas ni får en skön kväll! Vi hörs!
Kram,
Helena & Beatrice

Anonym sa...

Jodå kikar arje dag orkar bara inte kommentera, hehe

Rebeccas.se sa...

Kikar in! Vilken söt dotter du har, och vilka söta solglasögon på bilden överst! :)

Anonym sa...

Jag är här titt som tätt! :-) Bara lite dålig på att lämna kommentarer.
Majja är så söt!

Idag ska vi på fika i ett regnigt Göteborg. Igår var det strålande sol och 20 grader. Tvära kast i väderleken...

KRAM Madelene & Johannes

Anonym sa...

Tack själv för igår. Det var mycket bokläsning, extra roligt att titta i samma bok fler gånger, upptäcker något nytt varje gång...
Vi han leka riktigt mycket och avsluta med lunch innan jag var tvungen att åka och jobba..
Jag hade riktigt roligt...
Pok
Lisa

Anonym sa...

Sitter Majja och målar på bilden?

Jag sa...

KOllar varje dag, men stör mig lite på att man måste verifiera varje gång man ska kommentera, ibland blir det dessutom fel och man för göra om...alltid lika fina bilder du har i bloggen, även om det är lite klent med text ibland...:-P

Anonym sa...

Klart jag läser! Har lite ont om energi framförallt för att kommentera så mycket. Jag tycker bilderna säger sig självt = du har en himlans söt liten dotter! :-)
När blir nästa prommenad?
Kram på er