tisdag 19 augusti 2008

skuggan

Natten till idag var ingen rolig natt, mardrömmar avlöste varandra hos Majja och vakenstunderna var allt för många och detta visade sig i litens humör under förmiddagen. Allt man inte fick göra skulle man göra. Efter ett par timmar fick jag nog, klädde på oss och satte ner Majja i vagnen och sen gick vi till gammelmormor. Lekte och pratade en stund, fikade och tog en prommenad. Majja somnade och vi passade på att gå hem. Lunchade efter att hon vaknat och sen fick vi sällskap av Jenny och hennes hund Ylva ner till parken. Väl där fanns det något märkligt på marken. Någonting som förföljde oss, gick framför oss och gjorde precis så som vi gjorde. Märkligt men ganska kul.

"Nämen *vink vink* vem och vad är du och vad gär du på backen?"

Bäst att känna efter en gång också.


Majja och Jenny säger hej till Ylva. En jättefin och snäll vovve.

Efter middagen åkte majja, mamman, mormor och morfar till sollentuna för att hämta upp en vagn mamman köpt. Påvägen hem stannade vi på barnens hus men vad är detta? Morfar och Majja ser ut att besöka jättarnas land...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Självklart har jag kollat lite men kanske inte i en sån jätte stor utstreckning. Men nu har jag lagt till dig i sidokolummnen på min blogg! Så nu ska jag kunna titta in oftare. Bra va?
Allt är bra annars?
Kram

Anonym sa...

Hej,
Vad söt hon såg ut när hon tittade på sin skugga...
Jag följer gärna med nästa gång..Hade ont i huvudet imorse också...
Pok
Lisa

Anonym sa...

Värst vad du hann med mycket under dagen, ni är så flitiga. Själv skulle jag ju plocka svamp, men det blev en lång stund i poolen me bråkbarnen istället och Jesper sa att de va många fästingar i skogen så kändes inte så lockande att ge sig ut... Sen hade pappa lagat taccos *mums* och så åkte jag och Ylva till klubben och tittade på agilitytävling (vi skulle varit med egentligen, men vi har tränat för dåligt...) Hoppas att vagnen blir bra nu! Vi ses! kram kram /Penny