fredag 29 augusti 2008

Höstrusk

Idag har det varit riktigt höstväder ute. Regn, blåsigt och kallt. Ruskväder. Usch.
Vi har även idag tillbringat vår dag tillsammans med Camilla o Andy. Vi tog en sväng förbi Barnens hus i Upplands Väsby då vår varukorg till nya vrålåket hade kommit.
Barnen hade jätteroligt i affären för oj vad med leksaker det finns att pilla och titta på!
Vi tittade bland annat på dockvagnar och det är lite läskigt hur de ser ut. Brio har bland annat gjort exakta kopior på deras "riktiga" vagnar. Såå fina och så häftiga. Skulle ju se jättegulligt ut om Majja hade med sig en egen liten vagn, exakt kopia av sin egen o vi prommenerade ute tillsammans. När hon lessnat skulle det bara vara att fälla ihop vagnen (för de gjorde man också precis som på hennes Brio Happy vagn) och lägga den i varukorgen under hennes stora. Haha :) aa snart är det ju jul... tror hon ska få skriva ett brev till tomten...
Fick min varukorg efter lite om och men, barnen somnade båda två så fort vi kom utanför dörrarna och sov sen skönt en liten stund.

Väl hemma lekte Majja och jag lite på gården. Hon undersökte cyklar och stenar och sprang runt runt överallt. För att toppa sötheten gav hon ifrån sig små glädjetjut då och då och skrattade alldeles bubblande för att det var så kul att slänga kottar och smågrus en meter framför sig. :)

här har hon blivit smutsig om handen och försöker borsta bort det efter att ha undersökt smågruset som fastnat noga


Nu sover liten skönt o förbereder sig för en ny spännande dag!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Gullunge :)
Fast vad är en varukorg, det får du nog ta och visa mig nån dag...
Nu känner jag mig iaf lite bättre, men vilar mig nångon dag till för säkerhets skull. Hoppas ni också njuter av er sista helg i fihet, det gör jag :) kramisar

Anonym sa...

Du....Det känns inte alls helt fel att få komma iväg. Bara man inte märker av oroligheterna.
Så håll en tumme för oss. =)
Ha det så bra nu
kram