måndag 1 september 2008

hektisk helg och milstolpe

tant Brun, tant Grön, tant Gredelin, Farbror Blå och lilla pricken


Benjamin Wahlgren
Majja klappar händerna och trivs till Benjamins sång på pappas axlar

Peter Jezewski


I helgen har vi haft fullt upp!
Jag har jobbat för lokaltidningen, Sigtunabygden (www.sigtunabygden.se) under Märsta kalaset och Sigtuna möte.
Har intervjuat Benjamin Wahlgren, Peter Jezewski och Sebastian Krantz. Fotograferat och minglat runt vilket alltid lika roligt. Mats och Majja har hängt på för att hålla mig lite sällskap vilket var mycket uppskattat. På onsdag ska artiklarna och bilderna komma i tidningen och ut på nätet.

Idag har det varit en viktig dag och en milstolpe i litens liv.
Vi har varit på den första av 10 inskolningsdagar på förskolan. Majjan har nog inte fattat så mycket vad det handlar om än, det var spännande med nya barn och massa leksaker. Lite som öppna förskolan tror jag hon uppfattade det medan jag tycker det är pirrigt och spännande. Men vi har fått jättemysiga inskolningsfröknar och förskolan är super så det kommer nog bli bra. Men tror att alla mammor måste oroa sig för något. Någon annan ska ju ta hand om min lilla, som knappt har lämnat min sida på drygt 1år. Liten blir stor :)









4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande med dagis!
Det kommer gå så bra ska du se!! :)
Vi hörs och ses under veckan!
Kram

Jag sa...

Va, jobbar du med sånt??? Spännande ju. =)

Anonym sa...

Bra bilder och vad bra du skrev i sigtuna bygden!
Puss och kram

Anonym sa...

Hej Linda!

Underbara bilder. Glada hälsningar fran Bad Hersfeld. Kram Marie-Louise