söndag 7 september 2008

Veckan som gått...

Nu har jag inte uppdaterat på en vecka så tänkte försöka sammanfatta lite...

Vi har fortsatt med inskolningen på dagis, måndagen den 1:a september var vi bara inne och bekantade oss lite och fick lite information. Men i vanliga fall så är dom ute och leker från ca 9.00-10-30 så det är vad vi också har gjort resten av veckan. Majja älskar att vara ute och med alla nya kompisar och nya leksaker så blev det ju toppen! Hon trivs som fisken i vattnet. Kollar in gården lite snabbt från min sida och sen springer hon fram till leksakslådan, pekar ut en docka hon vill ha, hämtar en vagn och börjar köra runt. Åker rutschkana, pysslar i sanden, går runt och inspekterar, pratar med de andra barnen, visar sina fröknar stenar hon hittat osv osv.
På onsdagen lämnade jag henne första gången, 10minuter bara men det gick jättebra. Vi sa hej då och pussades, hon fortsatte leka och jag gömde mig inne.
I torsdags var ja borta en halvtimme och i fredags en timme. Samma lika alla dagar, hej då och puss puss och vinkevink :)
Det är jätteskönt att det går så bra och jätteroligt att se henne trivas så bra.
Trodde jag skulle våndas i soffan kvällen innan inskolningen men allt känndes mest spännande och med kanonpedagoger så har ingen oro kommit och hälsat på heller. Skönt.
När dagisdagarna är slut vid halv 11 så beger vi oss hem. Busar en liten stund och sen får liten sova. Efter det är det lunch och därefter har vi bland annat hälsat på hos gammelmormor, handlat och BUSAT med kompisar. Ute i parken och på öppna förskolan. Vi busar mest hela dagarna och det är så roligt! Inte undra på att man är helt slut om kvällarna när man väl kopplar av i soffan. :)

Igår var det en jätteregning dag. Vi tog en prommenad förbi gammelmormor för att låna en hårfön. (vi skulle frosta av frysen, det tar bara ca 20min för en igenisad frys så det är ett tips!)
Väl hemma blev Majja jätteledsen över att behöva gå in, vad gjorde det att regnet öste ner, hon har ju gummistövlar!
Vi bestämmde oss för att klä på oss regnkläder och stövlar och gå ut för att hoppa i vattenpölarna. Mycket uppskattat. När hon sen blev trött satte jag henne i vagnen och lekte och dansade honkey tonk dansen. När vi lekt färdigt somnade Majja å vi tyckte det var onödigt att gå hem. Så den tänkta lilla stunden i vattenpölarna blev drygt 3timmar i ösregn men det var mysigt och när vi väl kom hem gjorde vi det med massor av äpplen jag plockat från en snäll tants trädgård!

Det var väl veckan lite kort sådär...

Nu sover liten och förbereder sig för en ny dagisvecka. Jag ska lägga in ett par bilder, trycka i mig lite center, borsta tänderna och sen sova jag också.
Godnatt.





vårt hängställe...



hoppar i vattenpölarna

"vi sätter ena armen fram, vi sätter ena armen bak, vi sätter ena armen fram o skakar lite grann. Gör en Honkey Tonk o snurrar runr i ring. Det var allt för denna gången..."

Man blir trött av att hoppa i vattenpölar o leka o dansa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att vara ute i regnet!!
Vi vill också hänga med någon dag!
Fast kanske efter bebisarna kommit, för jag har inga regnkläder som passar nu... haha
Men, det lär ju regna resten av hösten/vintern också, så någon dag kan vi nog hitta! Härlig sovstil i vagnen efter allt bus i vattenpölarna! :D
Skönt att det går så bra på dagis också! Vi hörs!

Jag sa...

Vad skönt att det går så smidigt och bra på dagis! Så söt hon är när hon somnar sådär i vagnen, lilla tokan! :-)

Anonym sa...

Nu ska jag bättra mig och följa bloggen ännu bättre. Riktigt kul och höra att hon trivs som fisken i vattnet på dagis och leker och stojar hela tiden :D