onsdag 10 september 2008

apelsin till mellis

så här ser det ut när vi är påväg till dagis, raska ordentliga kliv. Sötnos! :)
Även idag gick det kanon på dagis, hon var lite ledsen i ungefär 2 sekunder när jag lämnade henne idag sen lekte hon massor och fick sen lunch där för första gången. Det hade gått kanon och Majja hae ätit mest av alla runt deras bord :) Både till min och hennes frökens förvåning men det är bra det!
När jag kom och hämtade henne runt 12 tiden var hon jättetrött så vi gick hem, busade i 10minuter och sen somnade liten. Hon sov jätteskönt i ca en halvtimme och sen drömmde hon någonting och blev helt hysterisk. Efter 10minuter i min famn somnade hon om med sina små armar hårt om min hals. Vi la oss i soffan tillsammans och äve jag somnade till en stund. Efter rekordlånga 2h och 35min vaknade fröken och var på ett strålande humör.
Vi åt fruktbägare och apelsin till mellanmål innan vi gick ut för att möta pappan och leka lite i parken innan middagen. Mys.

mammas älskling

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad hon ser stor ut lilltjejen!! Så skönt att det går bra på dagis och att ni verkar komma in i allt nytt! Kramar Elias o mamman

Jag sa...

Det är ju jobbigt att vara på dagis och man blir ju trött av att äta så mycket mat! :-)

Anonym sa...

världens sötaste matvrak :) hoppas att det har gått lika bra att sova på dagis idag då. Själv är man tillbaka i Kalmar, känns helt okej, ska bli riktigt skoj med praktik. Ha de fint puss puss kram kram

Anonym sa...

Vad söt hon är, kul att det är roligt fortfarande med dagis och att hon går dit med raska steg...
Hoppas det gick bra att sova på dagis idag...
Ses ikväll!
Puss och kram
Systeryster...