torsdag 11 september 2008

GRATTIS MORFAR!!

Idag sov Majja på dagis för första gången och även det hade gått jättebra. Hon blev inte alls ledsen när jag lämnade henne imorse utan sprang iväg och lekte. Hon hade ätit bra med lunch och hade tagit ca 20min på sig att somna under lite protester men sen sov hon skönt. Fick till och med sitta och vänta en liten stund innan hon vaknade då jag skulle hämta henne. :)
Idag hann Mats hem så pass från jobbet att han hann följa med och hämta liten vilket var roligt.
Efter att hon vaknat klädde vi på oss och gick ut i skolparken, där lekte vi med Helena och Beatrice, gungade, åkte cykelkarusell och åkte rutschkana och självklart hade vi glömt kameran hemma.
Väl hemma igen plockade vi fram fingerfärg och både Mats och jag trodde att Majja skulle tycka det var jätteroligt men hon tyckte snarare att det var jätteäckligt att bli kladdig om fingrarna så det blev jag som satt och kladdade lite istället medan Majja tittade på och undrade om jag egentligen var lite knäpp som frivilligt geggade runt i färgen.

Sen var det dags för middag och därefter tog vi bussen hem till mormor och morfar eftersom morfar fyller år idag! 53år,- GRATTIS!! fikade och mumsade tårta gjorde vi och Majja roade sig med massa leksaker.
Väl hemma blev det yoghurtdax och sen sängen.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med fingerfärg! Vart köper man det?

Anonym sa...

Roligt att måla lite med fingerfärg.
sista bilden med Majjas namn var rätt häftig.
Pok
Lisa