tisdag 16 december 2008

Samtal

Idag hade jag samtal på Majjas dagis. Det är väl typ som ett utvecklingssamtal men man pratar mer om hur det går för barnet osv.
Fick se i hennes pärm där de stoppar in pysselgrejjer de gör o liknande. Det fanns ännu inte så mycket i men det som fanns var roligt att se. Dom anstränger sig verkligen till det yttersta för barnen och det känns så roligt och skönt. Hon har det verkligen bra på dagarna. Bland annat fanns det i oärmen Majjas första målning hon gjort sen hon började på avdelningen med ett kort som visar hur fint hon sitter och målar. Det fanns ett snöre som visade hur lång hon var och detta ska de göra om varje år. På så sätt blir det lättare och roligare för barnen att lära sig, se och förstå att de faktiskt växer och blir större. Även här fanns det kort som visade hur de hade gjort och Majja älskar tydligen dessa pysselstunder. Hon kan länge koncentrera sig på det de håller på med och jag fick höra att det bara lyser i ögonen på henne av välbehag över vad de håller på med.

Hon älskar samlingarna då de sjunger, gör flanosagor, tränar med dockan Elin och allt vad det var. Hon är duktig på att äta själv, gör sig bra förstådd och visar att hon förstår andra bra. Det börjar komma fler och fler riktiga ord och hon är en riktg solstråle.
Skönt o få gå på samtal och bara få höra positiva grejjer! :)
Duktiga tjej.

Annars idag fick jag med mig min mormor (Majjas gammelmormor) upp till Eurostop där vi kikade lite o fixade tillbaka lite pengar från Lindex. Trevligt trevligt.

Imorgon är det julbord på jobbet. Mums!

Har dock bara några dagar kvar att jobba nu, känns skönt att få vara julledig men väldigt trist att den här perioden är över.
Tror dock inte att det blir så svårt att hitta nå nytt då jag redan idag fått inbokat två veckor till på ett annat ställe och det bara genom att dom hört att jag slutar här den 19:e. Synd bara att det ska vara så svårt att bli fast någonstans.

Tänk att det är jul snart, vart tog det här året vägen?
Var inte längesen jag satt och knepade ihop en årskrönika och nu är det redan dax för en ny. Aja, snart är man gammal och grå :)

Sov gott, sängen väntar.

1 kommentar:

Jag sa...

Nellie ääääälskar oxå deras pysselstunder på dagis, det går knappt att få kontakt med henne då...haha....vad skönt att det bara sas positiva saker om Majja. :-) men det gör det väl om de flesta barn, antar jag....:-)Undrar dock vad som sades om 2½-åriga killen på Nellies dagis som stör många av barnen när de kommer, genom att gå kloss intill dem, och gärna börjar dra i kläderna och petar på dem och har sig....vi är flera som tycker han är skitjobbig, t o m hans mamma, fick jag veta....jobbigt! Tur man har ett perfekt barn, eller vad säger du? ;-)