måndag 15 december 2008

Hann dagen börja innan den tog slut?

Vilken dag!
Känns som om den bara hann börja innan det nu snart är dags för att gå o lägga sig för o vara på plats på jobbet till sju imorgon bitti.
Dagen har visserligen gått väldigt fort. Började först halv tio imorse så vi hann ta det lugnt, ligga och dra oss i sängen till halv åtta, äta frukost i lugn och ro och titta på "Jul i svingen" som går på barnkanalen varje dag klockan 8 tror jag (som för övrigt är en BRA julkalender om man jämför, fast är kanske ingen kalender men ändå). Busa, duscha, hoppa i sängen var annat som hanns med innan det var dags o hoppa i overallen och bege sig till respektive dagis.
Fick världens mysigaste kram innan vi sa hej då och sen sträckte hon glatt ut armarna till fröken och vinkade till mig. :)
På jobbet var det rätt lite barn som vanligt just nu känns det som. Var skönt eftersom jag skulle bli ensammen efter halv två. Allt gick bra och jag som trodde att jag skulle behöva roa sex barn efter mellanmålet blev förvånad när förälder på förälder droppade in tidigare än väntat så det slutade med två busungar. Vi passade på att måla med flaskfärger och pyssla lite innan det var hemfärd för mig också klockan 5. Snabbt upp till dagis för o hämta Majjan som satt och pusslade och snyftade när jag kom. Hon hade tydligen precis ramlat stackars liten och var nog både hungrig och trött.
Fixade iordning riktig snabbmat,- makaroner och falukorv som vi åt innan vi bänkade oss framför bolibompa och väntade på Mats som jobbade över idag.

Nu sover tuffsan och jag ska göra detsamma.
Har alltid varit kvällstrött men nu tar det priset som gravid. Har jag vilan på jobbet somnar jag 9 av 10ggr och sover skönt minst 45min innan det är min tur att ta rast (ansträngande va? ;) ) o ändå är jag så trött att jag tittar i kors runt nio tiden.
Så aa tandborsten, ställa väckarklockan och bums i säng.

Godnatt och sov gott.

1 kommentar:

Jag sa...

gud, finns inget jobbigare än att vara sädär vansinnigt trött.....hoppas det går över för din del!!!