torsdag 12 februari 2009

åter på dagis, men hur länge?

I onsdags fick Majja prova på att gå till dagis igen. (undrar hur länge vi får vara friska denna gången, 5 dagar blev det ju sist...) Jag jobbade kort dag både igår o idag så det blev en mjukstart som gått galant. Tur magsjukan inte blev så allvarlig, riktiga vattenblöjor på tisdagmorgonen också och en geggig en på onsdagmorgonen men annars har allt varit frid o fröjd i den lilla magen. Skönt.


Vet väl egentligen inte vad jag ska skriva, har inte hänt så mycket sen sist. Efter dagis idag tog vi en prommenad ner till cenrum o handla middag (kycklingklubbor me ris). Var farligt sugen på semlor men några sådanna blev det inte. Jag som inte tycker om mandelmassa tycker däremot jättemycket om coops hemmagjorda semlor med vaniljkräm i istället.
Kom hem o åt lite mellis sen vinkade vi till pappan i fönstret innan det varit fullt bus hela kvällen fram till för en timme sen. Nu hoppas jag fröken sover bra hela natten o fram till 07.15 imorgon så vi hinner me lite morgonmys innan frukosten och resten av morgonbestyren som måste göras innan dagis. Jobbar ända till fem imorgon kväll. Känns länge, speciellt en fredag, nästa vecka slutar jag ett på fredagen då kommer helgen nog kännas lång. Nu ska jag jobba på söndag också så denna helgen lär kännas allt annat än lång även om söndagsjobbet ska bli riktigt roligt!

Nej, ont i huvudet o i öronen just nu samtidigt som bebis sparkar upp massa magsyra i halsen på mig. Med andra ord väntar sängen! Trött som få just nu.

Föresten har det ju hänt nå jätteroligt idag men vad kan jag inte avslöja här, personerna i fråga ska få skrika ut det till hela världen själva men STORT GRATTIS!!!

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

...så där kan du ju inte säga, nu blir jag ju nyfiken... skönt att pajjasen mår bättre nu iaf! Fick inte jobbet på Steningeskolan :( blir nu intervju nästa fredag på S:ta Gertrud. Kanske hinner ses nåt nästa helg! Ha de