måndag 9 februari 2009

magmålning o magsjuka

När pappan här hemma har haft sovmorgon på helgen o jag o Majjsan inte riktigt vetat vad vi ska hitta på så har det ofta slutat med att vi hamnar i duschen. Hon tycker det är jätteroligt att bada/duscha o speciellt om de händer någonting. De räcker med att ta in någon leksak som burkarna man bygger torn med eller liknande som kan användas till mycket i en badbalja. I julklapp fick hon en docka av mig o Mats som vi badat med några gpnger o det är jätteroligt att få lite tvål i handen o tvätta dockan o sen torka den osv.
Men för att det skulle hända något o för att hon skulle ha något nytt att prata om bestämmde vi oss för att testa vattentätheten i regnkläderna förra helgen. Oj vad spännande det var att alldeles naken klä på sig regnjacka/byxor och stövlarna o sen gå in i duschen! duschade ett långt tag och såg alldeles förvånad men salig ut samtidigt. Det hela slutade i ett bad i baljan o där försvann vattentätheten i både kläder o skor. :)
Nu i helgen tog vi med oss lite fingerfärger in på ett glasslock, en varsin pensel och sen satte vi igång o måla! Jag målade på majjas mage o hon målade på min. Oh va lycklig hon var! Här har hon pratat om att få måla under flera dagar o när det väl sker så får man göra det på ett så konstigt ställe som i duschen och på mammas mage! Vi målade varandra i säkert en halvtimme innan färgerna tog slut. Tyvärr sov Mats och jag kunde inte springa ut o hämta kameran så som jag såg ut men vi får väl göra om det så ska jag se om ja kan lägga upp nå kort på henne då hon håller å som bäst!

Idag skulle jag ha jobbat men vad hände i natt? 02.15 sätter sig både jag o Mats upp, ja får upp Majja i famnen fort som 17 o hon tokspyr. Hela min säng, hela Mats säng, hela henne o hela mig. Av med pyjamas o blöja o in i duschen medan Mats bytte lakan. Duschade av oss vilket var behövligt, vi hade båda kräks i håret o överallt. Usch. Sen gick vi o la oss igen men precis när ja höll på o somna och hade tänkt tanken att "bara hon inte bajsar nu också så att det är magsjuka på G" så pruttar hon och lukten som följer var inte o leka med. Kollar blöjan o mycket riktigt, vattenbajs. Byter o hinner bara lägga mig i igen så händer samma sak igen. Denna gången betydligt mer så de va bara o stolpa in till duschen igen. Var uppe nån timme innan vi gick o la oss o somnade igen. Majja vaknade halv sex o säger "oj mamma" o direkt efter bara bubblar det i blöjan. Fylld med vattnig diarré, vi bytte o ja hann bara slänga blöjan så hör jag hur det låter innefrån sovrummet. Trodde hon spydde men näe, blöjan fylldes om möjligt ännu mer,- IGEN. Bytte igen o satte på tv´n. Som tur var har det varit lugnt sen dess, återstår o se hur natten och morgondagen blir innan jag vågar friskförklara henne igen men magsjuka är ingen höjdare har vi konstaterat idag!

Sov gott!

2 kommentarer:

Jag sa...

herregud, det verkar aldrig ta slut med sjukdomar och elände för er! Magsjuka är inget jag är bekant med, nånsin tror jag, men det låter verkligen inte trevligt! Krya på henne!

Anonym sa...

Usch o fy!! Ni har verkligen haft otur ni oxå!! Vad sägs om att hyra ett hus i ett varmt land nästa vinter o helt enkelt emigrera? Jag HATAR alla de här sjukdomarna!! Krya på dig kramar till Majjsan!!