tisdag 31 mars 2009

bebis om en vecka?

Var in till läkaren idag igen. Fick träffa ytterligare en ny sådan. Har nog bara träffat samma läkare 2ggr på alla gånger jag varit in vilket innebär olika svar hos alla även om alla försöker säga samma sak. Killen jag fick träffa idag var hur som helst jättebra och svarade på alla mina frågor så gott han kunde. Skönt!
Jag kommer att bli kontrollerad för en eventuell igångsättning nästa tisdag och har då gått 37 fulla veckor. Är jag helt omogen så vill man vänta ytterligare ett par dagar för att inte stressa barnet med en extra utdragen förlossning. Men om man ser minsta möjliga chans så kommer den att tas på tisdag. :)
Startar förlossningen av sig själv innan dess ska jag åka in direkt då jag får värkar för att det ska kunna hållas extra koll. Inte sitta hemma och vänta på 3värkar/10min Sen kommer bebis att följas med ctg i stort sett hela tiden. Detta för att man ska kunna se så att den får det syret den behöver osv för att klara av en förlossning. Ett barn med hepatos har svårare att ta till sig och syresätta sig under sammandragningar/värkar o därför är extra kontroller under hela förlossningen nödvändig.

Var in till Uppsala redan till 8 imorse och vilken skillnad det var på tid. Idag hann vi med allt vi brukar hinna med på mycket kortare tid. Fick komma in och lämna prover och ta ctg vid 8.15 ungefär och vid 9.30 hade jag redan hunnit haft en långt samtal med läkaren och vi var påväg hem.
Andra gånger har exakt samma sak tagit som längst 5h!
Efter att jag släppt av mormor hemma hos sog åkte jag en vända till Eurostop, vill ha tag i en babyfilt men det finns ju 17 ingenstans. H&M hade en tjock en som inte är intressant. KapAhl hade ingenting och Lindex hade slut på sina. Suck.
Aja, hem igen. Satt här lite och sen gick jag o hämtade Majja.
Hon sov fortfarande när jag kom men vaknade relativt snabbt. När hon såg mig tog hon filten och nalle puh under armen och kravlade sig upp i min famn. Där satt hon sen o mornade sig och bara mös. Gosunge.
Vi gick hem, hämtade vagnen och gick iväg för att möta Mats som var påväg hem med lastbilen. Han hämtade upp oss vid stationen oså följde vi med och parkerade bilen. Majjsan tyckte det var såå spännande och har pratat om det större delen av kvällen här hemma sen. :)
Stannade till i lekparken påvägen hem o busade lite. äntligen börjar det bli vår och sommar så man kan leka ordentligt i lekaprkerna och i parkerna. Är trött på all sörja, slask, halka och snö nu!

Från och med imorgon ska vår hemtelefon och internet vara avstängt då jag sa upp abbonemanget. Tycker 600:-/månad är FÖR DYRT så ska på jakt efter nå annat. Så då vet ni varför det kanske dröjer innan nästa uppdatering. Hoppas på att ha flyttat helt o hållet o ha bebis i min famn nästa gång jag skriver. :)

Sov gott, det ska jag göra.

2 kommentarer:

Maria & Elias sa...

Oj oj oj vad jag ryser när jag läser att bebisen kanske kommer redan nästa vecka!?! Vart har tiden tagit vägen? Förtsår att det känns skönt att ätnligen se ett "slut" på allt det jobbiga och en underbar början på det nya som väntar er! Väntar med spänning på ytterligare uppdateringar! Många kramar

jenny molin sa...

Oj, lycka till med allting nu då! Vore kul att få veta när bebis kommit iaf, så försök meddela på nåt sätt nånstans. :-) Kram