torsdag 23 april 2009

solstrålar

Dagarna bara rinner iväg och lilla liten är redan 9 dagar gammal. Tänk att det redan gått nio dagar sen jag åkte in till sjukhuset och gick igenom min andra förlossning. Det gjorde sjukt ont men oj vad det är värt varenda sekund av smärtan. Dels har jag ju världens mest underbara döttrar men bara vetsakapen av att de levt i min mage, sparkat mig och levt runt som 17 och att jag sen fött fram dem gör det också värt smärtan. Att föda mina barn är nog det häftigaste jag varit med om!

Igår tappade Kajsa naveln och idag var vi på vårt första bvc besök. Hennes vikt idag var exakt 3000gr, 160gr från födelsevikten och hon var fortfarande 49cm lång. Nytt besök på måndag.
Igår fick hon också sitt personnummer från skatteverket så nu finns hon även ute i stora vida världen påriktigt. :)

Majja går på dagis mellan 9-14 dels för att behålla lite rutiner och dels för att få det lite "normalt" i allt det nya som hänt och händer i hemmalivet. Även om hon verkligen är glad och stolt över sin lillasyster och framförallt jätteduktig med och runt henne så kan det ju inte vara lätt att få ett syskon. Det är ju Majja som varit vårt allt i snart 2års tid och nu har vi en till som tar plats och behöver uppmärksamhet.
Det är en omställning för oss alla men jag tycker nog vi sköter oss rätt bra :)

Efter dagishämtning har vi låtit allt ta sin tid, går vi till affären hinner man titta på och samla en hel del stenar och sånt kan ta tid! Går vi till parken finns det även där massor att titta och vända o vrida på längs vägen o leker vi bara hemma på gården skulle vi kunna gunga i timmar om stora liten fick bestämma.
Livet är bra härligt just nu och som om det inte vore nog med två små solstrålar här hemma så verkar sommaren vara på gång också!!

2 kommentarer:

skinkan84 sa...

Guu så härligt det låter som du har det tjejen! =) Hoppas att det kan bli det för oss oxå. Jag hoppas att Felix ka vara en duktig storebror. Han har ju varit ensambarn länge, så nog lär det bli en omställning i vart fall. Men vi har ju inkluderat han väldigt mycket i graviditeten och dess utvecling, just för att han inte ska känna sig utanför.
Varma vår/sommar kramar från tjockisen i småland...;)

Maria sa...

Så skönt att läsa att allt går bra där hemma! :-D Förstår att det kan ta lite tid att komma in i allt nytt men det låter som att du verkligen njuter! Helt rätt! Många kramar från Malmö