måndag 11 maj 2009

dagen

Idag har tiden bara flygit iväg tycker ja, men iofs så går tiden någe extremt fort nuförtiden så det är väl egentligen inte så konstigt kanske. :)
Jag och Kajsa var iväg till bvc vid tio tiden, där visade det sig att hon ökat massor i vikt. Från 3190gr till 3705gr på bara två veckor! Sköterskan trodde knappt det var sant så vi vägde om henne :) Hon hade vuxit från 49cm till 50,3cm så det ser bra ut. :)
Hon kollade om Kajsa kunde följa med blicken och det gjorde hon problemfritt. Något annat som inte är problemfritt är hennes ögon som hela tiden geggas igen och hennes lilla onda mage. Just nu bråkar den någe enormt med henne och de där panikskriken som kommer från henne gör så ont i mig. Dels i mammahjärtat och dels i tuttarna! De börjar spänna som 17 och tillsist så sprutar mjölken ur dom om hon gråter för länge/för mycket. Usch, stackars stackars liten.
Hur som helst så tyckte bvc sköterskan att både mage och ögon måste ses över av en läkare så hon gav oss en tid redan imorgon.

När vi kom hem sov Majja o jag passade på att äta lunch. Hann knappt mer än o svälja lunchen så vaknade Majja av sin elaka hosta som verkligen ALDRIG går över. Tre månader har den med all säkerhet suttit i nu. Ska ringa läkaren direkt imorgon bitti för o se vad dom säger. Såhär kan de inte fortsätta.
Hon hade inte sovit länge men tydligen räckte det för hon somnad einte om i famnen på mig som hon brukar om det blivit för lite sömn. Gav henne lite lunch och sen gav vi tjejjer oss ut för o leka. Kajsa somnade skönt i vagnen och Majja gick så sött och pratade med Beatrice. Vi träffade på Elias och lekte lite på hans gård även idag innan vi förflyttade oss till parken där vi åkte rutschkana, gungade och byggde slott i sanden.
När vi gick därifrån tog Majja och Beatrice varandra i handen och såg så sagolikt söta ut att både jag o Helena smälte :)

Väl hemma kom Helena (inte beas mamma utan en annan kompis) förbi. Hon fick se vår fin fina lägenhet och vårt lilla underverk för första gången. Vårt stora underverk har hon ju träffat många gånger sen tidigare. :)
Jag fick en superbra födelsedagspresent jag nästan tvingat henne ge mig och Kajsa fick en jättesöt klänning från Mexico. Tack så mycket! :)

Innan middagen mös vi till Karlsson på taket som går på barnkanalen klockan 17.00 varje vardag och till middag åt vi lax med ris och romsås. Fick "order" (överdrivet ord men de tyckte att jag skulle utesluta) från bvc att ta bort mjök, lök och kolsyra från min kost för att se om det hjälper litens mage. Känns inte som om jag kan äta nånting just nu men det löser sig väl.
Med mat i magen, mätta och belåtna tog vi en prommenad.

Nu ska jag mata Kajsan.

Godnatt

2 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas verkligen ni kan få nån hjälp för litens mage! Vet hur oerhört jobbigt det är! Många kramar Maria

Lisa sa...

Hoppas ni får reda på något mer om hur ni ska få Kajsas mage att bli bra...
Pok
Lisa