söndag 10 maj 2009

gamla kläder

17 grader o sol var det utlovat istället blev det en omväxlande dag med sol och igenmulet med skurar omvartannat. Var hem till mamma o pappa idag då Mats hjälper pappa klippa häcken. Medan pappa o Mats jobbade ute gick jag o barnen, mamma o min syster igenom massor av gamla barnkläder från när jag o syster var små. En del ratades men det fanns mycket fint som är roligt att klä mina tjejjor i nu :) Ska också se till att spara de finaste kläderna vi köpt nu tills mina barn en dag får egna små.

När vi kom hem från mamma o pappa tog jag med mig barnen hem till Majjas kompis Elias. Majja o Elias åkte rutschkana o byggde sandkakor o undersökte en bänk med vatten o hade jättekul tillsammans. Mysigt att se :)

Kajsa ligger i min famn obajsad sen 4 dagar tillbaka nu (= ont i magen) o ja sitter rätt obekvämt så ska stänga ner o gå o sova.




i mammas gamla gymnastikdräkt. Gullrumpa!



Hitta bebisen!

Majja o Elias

3 kommentarer:

JENNY sa...

Vad gulliga dom är dom små barnen :) Kajsa smälte verkligen in bland nallarna. Typiskt att hon ska ha ont i magen stackarn. Själv blir jag hemma från jobbet idag då jag inte kan prata, helt tjock i halsen :( jättetrist! Ha en bra vecka! /J

Maria sa...

Gud vilken söt liten gymnast! :-D

Lisa sa...

Vad söt Majja var i gymnastikdräkten...
Jättesöta bilder du lagt in...