onsdag 27 maj 2009

duktig storasyster

Storasyster här hemma är underbar!
I måndagsmorse blev hon lite ledsen när hon uppt'ckte att pappa inte var hemma men det gick över och hon var så mycig och snäll.
Före klockan var åtta på morgonen hade jag hunnit tvätta en maskin tvätt, hängt den och vikt o lagt undan söndagens tvätt. Duschat, klätt på mig och barnen. Ätit frukost, diskat, skurat hela lägenheten och städat badrummet!
Majja tar hand om sin lilalsyster, ger henne nappen när hon är ledsen, kramar och håller i handen. Kommer och tittar till henne då jag inte är i närheten. Imorse blev hon ledsen när jag stod i duschen då hör jag hur Majja kommer tassandes, säger "heeej" till Kajsa, ger henne nappen, lägger på henne en filt, håller henne i handen och börjar sjunga! När hon ser att jag tjuvkikar på henne vinkar hon lite och fortsätter sen med sitt. Gullunge!

Om en halvtimme ska vi hämta henne på dagis och sen ska vi till barnens gammelmormor.

Att skaffa barn är det absolut bästa jag gjort.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vad söt och duktig hon är Majja!
Hälsa mormor!
Pok
Lisa

Jenny sa...

Sikken tjej ni lyckats uppfostra :) hon är verkligen hur göllig som helst och kan ju charma vem som helst. Kajsan blir säkert precis lika bra hon. Blir lite tajt att träffas den här veckan igen, om du inte har tid på fredag fm. åker till grönan med sexorna på eftermiddagen vid 2, jag smsar dig imorgon! tjooo

skinkan84 sa...

Hurtbulle....Mycket man kan hinna med om man bara ligger i lite. men när fasiken hade du gått upp då på morgonen?
Va söt hon är maja me lillasyster. Då har du gjort ett bra jobb me uppfostran. Hoppas att felix oxå kan vara lika duktig!
Och nej vi vet inte kön än på den lille. Men jag vill veta. Så jag hoppas på ett ultraljud till så kanske man kan få veta =)