torsdag 21 maj 2009

Skakis

Var hos mamma och pappa idag. Mats klippte häcken och jag, majja o Kajsa lekte och bara var. Spelade krocket och hoppade på en hoppboll o grjjer. Grillade tillsammans med mamma o pappa, syster och mormor o Tage. Va jättegott.
Vi bestämmde oss för att ta halv sju bussen hem för Majja började bli trött. Stannade till på ICA o Majja fick dra lilla kundvagnen och var så stolt. Det är det enda stället här i närheten där jag vet att de har barnkundvagnar. Borde finnas på fler ställen för det är verkligen uppskattat!

Hur som helst, vi lämnade Ica, Majja gick själv. Vi tittade på blommor och lilla tjejen som har en konstig fobi för just blommor tuffade till sig och vågade till och med hålla i en blomma om jag plockade den. När vi närmade oss hemma fick vi se att det var ett stort gäng ungdomskillar som gick/stod på gångvägen framför oss. "Oj vad många dom är" var första tanken "men vad gör dom?" var andra tanken när de började sparka på en papperskorg och lyckstolpe. Plötsligt börjar dom slå och sparka på en kille som faller till marken, dom skriker och stämningen är inte bra någonstan. Mitt hjärat dunkar farligt fort och har nog hoppat upp till halsgropen. Sliter tag i Majja och tar henne under armen samtidigt som jag drar vagnen med andra armen och sen springer jag över gräsmattan och vägen hem, skyndar mig låsa upp porten och föser in stackars Majja som inte förstår någonting mer än att mamma beter sig jättekonstigt.
Mats var påväg för att se om han kunde avbryta misshandeln och hjälpa den stackars misshandlade killen men blev knivhotad när han närmade sig.
Han kom också hem, vi ringde polisen och kikade ut genom vardgasrumsfönstert där gänget på minst 30 personer fortfarande bråkade.
Mats gick ut igen för att möta upp polisen och lämna lite uppgifter, jag tjuvkikade genom fönstret fortfarande med hjärtat i halsgropen och en puls på max. Tänk om de sprungit i fatt oss också, tagit vagnen med lilla Kajsa bara för o jävlas eller tagit Majja i samma syfte. Jag var livrädd!
Polisen kom iaf, tog uppgifter av Mats och letade sen med både bilar och hundar i parken. Killarna hade skingrats och försvunnit 5 minuter innan polisen kom fram. Synd.

Nu ska jag mata lilla liten, kontrollera så att dörren är låst för säkert 20:e gången sen vi kom hem och sen sova.

Godnatt.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Förstår att du blev skakis. Det där är inget man vill uppleva. Hoppas de hittar de som gjorde det. Starkt av din kille att han ändå försökte avbryta misshandeln, det är inte alla som vågar det.

Jenny sa...

Fy 17! Å så tidigt på kvällen också... typiskt att de hann undan innan polisen kom. Hur gick de för den misshandlade, kunde han också ta sig därifrån? Fattar verkligen inte vad folk håller på med, skrämmande!!

Helena sa...

Läskigt! Känner en tjej som blev rånad på stationsgatan i helgen också, trots att dom va två. Så ta det försiktigt där ute!

Helena sa...

Fy va otäckt!! Sånt vill man inte vara med om! Läskigt att det hände precis utanför husknuten också!!!
Hoppas ni mår bra annars!
Kram,
Helena och knattegänget

skinkan84 sa...

Fyyyy faaaan va läskigt! Helt sjukt alltså! Jag hade nog skitit ner mig om jag vart satt i samma sits. Synd att de fega jävlarna kom undan innan polisen kom! Hoppas att de kan få sitt straff för misshandeln av den stackars krake som for i backen, samt att de skrämmde ju dig å barnen oxå.
kram