måndag 8 juni 2009

112

sjukhus verkar hägra i vårt liv just nu. I natt ringde jag ambulans till Kajsa!
Vaknade vid halv elva av att hon inte får någon luft pga en igentäppt näsa, försöker ge henne fria luftvägar genom att spruta bröstmjölk i näsan på henne, topsa henne samt ha henne i högläge. Men ingenting hjälpte. Hon lät som en grymtande gris vid varje andetag och ögonen spärrades upp mer och mer. Tillsist kommer det bara ett litet pip ur henne och hela den lilla kroppen spänns o försöker dra in luft mn det går inte. Då fick jag panik jag också. Skyndade mig upp o ringde 112 men alla ambulanser var upptagna. Mitt i samtalet släpper det för Kajsa och hon börjar gallskrika. Killen på andra sidan luren säger då att så länge hon kan skrika så får hon luft och efter som alla ambulanser är upptagna och behövs till annat så får vi ta en taxi in till sjukhuset eller föröska ordna skjuts på annat sätt.
Kajsa skrek i ungefär 20minuter innan hon lugnade ner sig och i o med skrikattacken verkade hon få ur sig mycket snor och slemm o somnade sen hyffsat skönt i min famn. Vi satt upp och sov resten av natten för att hålla henne i högläge.

Idag har vi städat lite i källaren medan Majja var på dagis. Efter att vi hämtat vår glada lilla tjej med bus lysandes i ögonen mötte vi upp Helena och så tog vis oss en prommenad bort till kohagen. Majja var jättemodig och matade glatt kossorna.

Nu ska jag se på 2½män med mats o sen hoppas vi på en bättre natt än igår.

4 kommentarer:

Maria sa...

Men hjälp! Fy vad hemskt! Ni har verkligen otur vännen!! O hur är det med dig nu? läste precis om din mage!? Stackars stackars er! O jag som klagar över lite feber.. *skäms* Tänker på er massor! Kraamar

Jenny sa...

rackarns vad ni råkar ut för elände. Tur att det släppte, måste varit riktigt otäckt :( Nu får vi verkligen hoppas att eländet är slut för er del. Nu ska jag släppa in barnen. Ha de kramar

Lisa sa...

Usch, hur är det med Kajsa nu? Är det bättre? Hur är det med dig också? Har det slutat göra ont i magen?

Pok
Lisa

jenny molin sa...

Gud, så fruktansvärt obehagligt! Har ju själv varit med om nåt liknande när Robin bara var 10 dagar gammal....nu används näsfridan och koksalt så fort han snorar minsta lilla (brukar vara på morgonen bara), för jag vill inte han ska bli så förkyld igen innan han är lite större! Hoppas Kajsa kryar på sig snabbt!