tisdag 21 juli 2009

1 blöjfri vecka idag!


Kajsa juli 2009

Idag har jag varit iväg på röntgen. Har kännt nån läskig knöl på insidan av revbenen. Om en vecka får vi svaret. Förhoppningsvis är det ingenting. Det håller vi tummar och tår för här hemma i alla fall.
Efter röntgen åkte Mats till jobbet och jag o barnen var hemma. Jag satte mig här för o kolla in statusen på en vagn jag hade tänkt kamma hem från Tradera idag. Tyvärr gick det inte vägen och jag får leta vidare men men..
undertiden jag satt här lekte Majja jättefint för sig själv i babysittern. Hon la på sig täckte, pillade på de små nallepuh figurerna, sjöng och låtsas sov. Efter ett tag rättade hon till täcket och fråningenstans sov hon. Hon såg så fridfull och söt ut att man nästan ville äta upp henne!

Imorse vägrade hon morgonkissa och då vi skulle åka bil till väsby känndes det aningens osäkert att sätta henne okissad i bilen då det inte skulle gå att stanna längs vägen så motvilligt satte jag på henne en blöja.
Framme var blöjan okissad och jag frågade om hon ville kissa på toaletten. "Jaa" blev svaret och mycket riktgt, väl på toaletten kissade hon och blöjan åkte ner i väskan. :)
Hon skulle heller inte kissa efter att ha sovit middag men väl hos gammelmormor (som äntligen kommit hem från ö-vik) ville hon till toaletten igen och mycket riktigt kissade hon där me.

1 vecka utan blöja idag! och inte alls många olyckor sker!
Hoppas bara hon och vi orkar vara konsekventa med pottan och att det roliga med trosor fortsätter. Det är trots allt lite jobb med det hela. Jag har alltid med mig pottan ut ifall att hon blir kissnödig där det helt enkelt inte finns någon toalett. Som på willys tex... kommer hon på atthon är kissnödig är hon det NU och inte efter att vi tagit oss till kassorna, fått tag i toanyckeln och gått till toaletten för då har det redan hamnat i byxorna. Man ska vara snabb i svängarna! Hon måste lära sig känna efter själv när hon måste kissa mer ofta. Som det är nu påminner och frågar vi henne väldigt ofta om hon är kissnödig. Jag försöker hålla koll på klockan för att ha någt sånär hum om när hon kissade sist för att kunna vara beredd då hon själv säger till eller för att påminna. Med en blöja är det ju bara o sätta på och byta då det behövs.
Men hon är så stolt över sig själv o tycker det är jätteskönt att slippa blöjorna och jag tycker också det är skönt. Så ser inga problem med att forstätta.

Nu är jag JÄTTETRÖTT efter en natt med lite sömn så jag ska faktiskt sova.


Godnatt.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilka söta kort du lägger in på dom!
Håller tummar och tår jag med för att knölen inte ska vara något!
Jag tror att det kommer att fortsätta framåt med Majja, men man får nog räkna med några bakslag ändå, eftersom hon inte är så stor än. Men det kommer bli färre och färre...
Puss och Kram systeryster!
Hälsa Mats och ge Majja och Kajsa en puss från mig!