måndag 20 juli 2009

äntligen ett par kort

Glad Kajsa

Djupt koncentrerad på grävmaskinen

Sover skönt då storasyster härjar på lekplatsen.



Tänk att det snart är augusti! vart tog denna sommar vägen? usch och fy!
Tänk att snart dagis börjar igen och alla svininfluensabakterier som då kommer härja runt... läskigt! Hoppas vi slipper den skiten.

Idag har ví varit en snabb sväng till stinsen. Polarn och pyret har slutrea o på en hel del var rean så stor som 70%. Då blir dom från början svindyra kläderna ungefär lika dyra som H&M kläder och till o med ännu billigare! Jag fyndade idag ialla fall! Köpte en kjol med tillhörande kofta till Kajsa, likadan kofta till Majja då hon redan har kjolen här hemma, 2 mössor och ett par vantar för 225:-
Ordinarie pris på kläderna var
Majjas kofta 295:-
Kajsas kofta 245:-
Kajsas kjol 145:-
basrandig mössa 125:-
vintermössa 175:-
vantar 45:-
glad gladare gladast! det betyder ju att jag har tjänat och sparat MASSOR med pengar!! ;)
haha.

Väl hemma var Majja jättetrött och hungrig trots att hon sov länge imorse.
Hon bröt ihop för absolut ingenting. Frågade bland annat om hon ville ha mat och bara den frågan utlöste någonting hos henne som gjorde att hon låg och tokgrät på golvet säkert tio minuter innan hon lugnade ner sig så pass att det gick att prata med henne. Fick henne att komma och mysa medan jag matade Kajsa o sen fick hon sitta i mitt knä medan jag gav henne lunch innan vi gick och la oss i sängen alla tre. Jag tog en powernap på 10min och Kajsa sov väl en halvtimme och Majja ungefär en timme.

Dammsög och plockade innan vi gick ut o handlade middag och därefter lekte vi med Marcia, Klara och Maja i lekparken innan det var dags att tillaga maten.


Nu sover barnen och jag gejjar lite här o Mats slappar lite framför tv'n.
Det är konstigt vad olika saker som får en att koppla av för en stund. Mats kan inte koppla av om inte tv'n är på. Själv tar jag hellre en timme framför datorn och bara slösurfar.
Andra tar fram en bok och en tredje städar. Vad gör du för o slappna av?
Goda rödavinbär

Busunge!

3 kommentarer:

Penny sa...

Gräsmattan på en filt me nyplockade jordgubbar å en slumrande hund breve :) en bok kan få följa med också *myyys* fast finns många härliga stunder! Rätt okej här framför datorn me lite pepsi max å lite bloggläsning också. Blev ingen säng idag... Får trängas ett tag till! kram på er

Baloo sa...

Hej igen... nu har vi skaffat oss en liten blogg som vi ska försöka updatera me jämna mellanrum, kika gärna in på bus-baloo@blogspot.com

Helena sa...

Att slänga sig i soffan, dra en filt över sig och slökolla på nån halvkass såpa eller en film man har sätt förrut, DET är avslappnande.
Fina bilder på barnen som vanligt :-)