söndag 19 juli 2009

duktig tjej

Dagen idag började rätt trist. Vädret var grått o vi stannade inne o hemma fram till efter att Majja sovit middag. Då tog vi vårt pick o pock o for upp till Eurostop. Väl där tryckte vi i oss varsinn hamburgare och gick sen bort mot Lindex. Sist jag var där o rea fyndade hade tjejen i kassan missat att ta bort larmen på en klänning märkte jag då ja kom hem. Konstigt nog pep det inte då ja lämnade butiken men det pep idag då jag gick in...
Efter att vi kommit hem igen var vi ute och lekte lite. Gick till en gård på sätunavägen. Måste ju lekas på lite nya ställen ibland så det finns nå nytt att utforska!
Efter att ha lekt ett tag begav vi oss hemmåt igen, åt middag, pannkakor, tittade på amacing race och sen nattade jag Majja som somnade på tre minuter!

Jag har fastnat här som vanligt och mats framför tv'n. Men ska stänga ner nu, be Mats maka lite på sig och bänka mig i soffan jag också.

Majjas potträning har haft två bakslag idag. Först bajsade hon på golvet här hemma och sen kissade hon på sig när vi var ute. Men det har varit framsteg också, hon sprang själv och satte sig på pottan o kissade när hon kände att det var dax utan att jag eller Mats påminnt henne. (läs, tjatat öronen ur henne) Hon har bara kissat 4ggr idag!
Vi blir ju nojjiga när hon sitter i soffan o det har gått tre timmar sen hon kissade sist. Så frågar var o varannan minut om hon e kissnödig men näe svarar hon bara...
aja... e så stolt över henne. Hon e så duktig!!

Kameran var me idag men batteriet dog såklart. Fick ett par bilder ja kanske kan lägga upp imorrn då batterierna e laddade.

godnatt

2 kommentarer:

Lisa sa...

Bakslag finns ju där ibland, men tänk på framstegen hon gjort. Hon är riktigt duktig, och sen att hon gick till pottan utan att någon av er sa något är ju bra det med!
ha en bra kväll!
Pok

Jenny sa...

vilka härliga dagar de låter som att ni haft :) hörde att ni träffat på min filefjonka också, bråkstaken. Måste ut och se till att han blir av med lite energi nu innan vi ska sova (sprang nyss iväg me mammas toffla *suck*... Ha de så bra! kramar