lördag 11 juli 2009

Cykel tredje gången gillt.

Det blev inge stan i fredags. Istället gjorde vi... ingenting fram till halv tre då vi gick ut och lekte lite i parken.
Efter middagen kom Helena och Beatrice cyklandes, hurtiga som få, för att leka med oss. Trevligt, mycket trevligt! :) Längesen sist nu. När dom for hem gick vi också in och det tog inte många minuter att natta Majja. :)

Idag har vi varit in till Uppsala med mina föräldrar jag och barnen. Skulle ytterligare en gång byta Majjas cykel. Den här gången fick vi en hel,- äntligen! Men ingen kompensation för allt resande fram o tillbaka. Ska ringa deras chef så fort han kommer tillbaka från semestern tänkte jag. Var in på IKEA o handlade lite smått o gott också. Man tycker allt är så billigt och plockar på sig lite här och lite där o när man sen kommer till kassan så hoppsan hejsan vad dyrt allt billigt kan bli! Suck. Men men, jag är nöjd med mina inköp. Blev en enkel, lite tråkig lampa till Majjas rum (den får väl bytas ut så småningom), en fin röd rund liten matta att ha babysitter eller gunghäst på i vardagsrummet. En badrumspall, ett par lampkontakter, 4 korglådor i trä till vår "expedit hylla" vi ska ha i hallen, förstahjälpen väska att ha i vagnen, skärbrädor, batterier och aa... undrar om det var mer sen? Ett par askar eller vad man ska säga som jag ska ha barnens minnesgrejjer i.

Ska fixa en varsinn låda med blandannat tidningen från den dagen de föddes, en ikea katalog, H&M katalog, första nappen, blöjan osv osv... lite småsaker som kan vara roligt att titta igenom som vuxen sen och jämföra hur det är då mot nu.

Efter Ikea och cykeln for vi hem. Var ute hela eftermiddagen. Majja har gått fram och tillbaka till centrum, lekt, gått fram och tillbaka till ica och inte varit still många sekunder idag. Dessutom gick hon hela tiden inne på ikea så jag undrar hur långt de där små benen har gått idag. Hur som helst så blev hon trött av det och somnade sittandes i soffan under disneydags.

Min kusin, Cecilia, kom förbi och hälsade på o kikade på lägenheten. Trevligt trevligt. Blir inte så ofta vi ses.

Hunnit ändra plats på datorn har vi också gjort och imorrn ska vi skruva ihop expedithyllan och fixa ihop där samt sätta upp laman i Majjas rum.
Änsålänge är det ju ingen panik med lampor då det är så pass ljust hela tiden men det kommer en höst och vinter o då är det skönt med lite mer ljus runt i kring sig!

Sängen väntar strax, ska mumsa i mig lite mentos först bara ;)

1 kommentar:

Linda sa...

testar