fredag 31 juli 2009

fyndat

Nu har jag köpt en vagn! Ingen maclaren dock utan en teutonia timmy. Liknar vår emmaljunga scooter men har fullt liggläge. Blir nog bra tillsvidare :) Vagnen är jättesnyggt röd och blir en ordentlig färgklick bland alla andra mörka vagnar som visar sig ute på byn. :)

Sen jag skrev sist har vi hunnit med att köpa vagn som sagt, badat hos mormor och morfar. Majja är en fisk i vattnet! Hoppar, hamnar under ytan, simmar hela längden med enbart armpuffar (sparkar med benen, inte bröstsim), bubblar och busar. Duktiga duktiga lilla tjej!

Vi har varit hos sjukgymnasten med Kajsa då bvc trodde hon hade en förkort nackmuskel men det visade sig att den bara var lite försvagad tack och lov så nu har vi fått lite övningar som ska hjälpa henne träna upp muskeln. Kajsa briljerade hos sjukgymnasten och var på så gott humör att det smittade av sig till hela rotebro tror jag :)
Även Majja var på sitt bästa humör. Gullungar!
Senare samma dag var vi på middag hos gammelmormor. Mums! Gott o trevligt.

Idag tänkte ja leta rea-stövlar till Majja som växer som ogräs hela hon :)
De hade inga stövlar alls på rea men det gjorde inte så mycket då det visade sig att ett av stövelparen vi hade hemma var stora i storleken så hon kan ha dem hela hösten.
Fyndade däremot en massa annat!
Halvareapriset i alla butiker nästan ju.
På kapAhl köpte jag tvåpack pyjamasar för 60:-
1 par byxor 25:-
1 body 25:-
2 t-shirtar 30:-

på Lindex köpte jag
en amnningsbh för 25:- istället för 169:- !!!!!!!
1 par strumpor till majja för 5:- och ett par till mig för 7:-

På stadium bidde det en stickad tröja till mig för 50:- och ett linne för 25:-

och slutligen en kofta på aksara för 150:-

som jag är så måste jag ju känna att jag tjänat en massa pengar istället för att ha slösat en massa pengar och det visade sig att jag hade tjänat över 1000:- på att ha handlat på rean! Bra jobbat va? ;)

Imorrn är det redan 1:a august och sommaren börjar lida mot sitt slut. En ynka månad kvar av något som knappt hunnit börja. Suck.
Dagis börjar på måndag och aa verkligheten börjar på måndag.

Majja fortsätter vara duktig med pottan och olyckorna sker allt mer sällan och hon börjar nu säga till själv på ett annat sätt när hon måste kissa och när hon inte måste det. Vi sitter tex inte på pottan i "onödan" längre bara ifall att det kommer kiss. Nu sitter vi bara där då hon medger/talar om att hon är kissnödig.
Idag när vi var påväg till centrum var ett sånt tillfälle då hon talade om att hon ville kissa. Tog av henne trosorna och lyfte upp henne som likt en stol o höll henne över buskarna men nej, det gick inte. Där skulle hon inte kissa! Gick väl inte o slappna av gissar jag. Hon ville inte ta på sig trosorna igen och det spelar ju faktiskt ingen roll då hon har kjol på sig. Helt plötsligt stannar hon till och börjar dra upp kjolen, jag frågar vad hon gör varpå hon svarar "kissar" tänkte att jag avvaktar o ser vad hon gör istället för o lägga mig i. Då särar hon på benen, sätter sig på huk, håller upp kjolen och kissar!! När hon e färdig skakade hon på rumpan och drog ner kjolen o gick vidare. *skrattar* såå duktig och söt så man får ju spader! Sen gjorde hon så igen ytterligare nån timme senare :)

Kajsa har invigt matsolen o suttit med då Majja och jag ätit frukost. Hon ser så pytteliten och farligt söt ut då hon sitter där alldeles förvånad över det nya läget. När hon hämtat sig lite ger hon i från sig sånna leenden att det bländar hela rummet :)


Imorrn fyller barnens mormor år så vi ska dit på kalas till o börja med o efter det är de inflyttningsfest som gäller. Trevligt trevligt.

Nu ska jag hänga tvätt o sen sova.
Majja har en lekdejt imorrn fm!

Inga kommentarer: