onsdag 12 augusti 2009

bytt är bytt :)

glad glad glad!!! :)
haha.
Idag började jag dagen med att väckarklockan ringde! Gör man verkligen så när man är mammaledig till 2 och är glad för varje minuts extra sömn man får på morgonen?!
Japp, idag gjorde man så.
Smög upp, duschade och klädde på mig. Majja vaknade precis då jag var färdigklädd. Tog upp henne, satt på toaletten, klädde på henne och fick i henne lite yoghurt. På med Kajsas kläder och sen iväg ner till bilen vi lånat av min mamma idag.
Den tog oss till Arlanda.
Idag skulle nämligen bytet ske. Vår fina Emmaljunga scooter som jag försökt sälja på blocket skulle nu bli utbytt mot en fiiin maclaren techno xlr. Tjejen vi skulle byta vagnen med kom med planet från usa som självklart var försenat 45min. Suck. Vad göra med en 2-åring som har spring i benen? Vi satte oss och fikade på en baugett och en apelsin/jordgubbsjuice för sammanlagt 45kr. Inte så dyrt tycker jag då smörgåsen var riktigt stor och glaset med juice likaså. Vi åt väl ca ½ timme o sen traskade vi iväg till pressbyrån där vi köpte en Kalle Anka tidning som visade sig för Majja vara lika ointressant som nyheterna på tv.
Efter en o en halvtimmes väntan kom då äntligen Anna som hon heter ut med sin son och den fiiiina vagnen. :)
Pratade lite och bytte sen vagnar. Hoppas hon blir lika nöjd som vad jag är!
Anna hade också varit toksnäll och köpt en jättefin Puma klänning med tillhörande trosor till Majja innan hon åkte. Fick betala hela 50:- för hela setet. *Glad*


Sen var det dags för dagis, Majja var jätteglad då jag lämnade henne och jag o Kajsa packade in oss i bilen igen. Åkte bort till min mormor och lämnade av ett tyg innan vi hämtade upp Camilla som skulle göra oss sällskap till Uppsala och Ikea där jag skulle köpa ett Brio tågset som jag vunnit på tradera.
Vi gick en sväng där inne också o självklart kan man inte gå in på ikea utan att handla. Blev dock inte mycket men ändå! Köpte en pall till Majja och en liten rund matta jag tänkte babysittern kunde stå på så att den inte orsakar repor på vår fina parkett. :)
Camilla köpte blandannat en jättefin tavla som det dessutom var rea på.
Snabbt tillbaka till dagis för att hämta hem trollet.
Hem och sen ner i sängen.
Hon sov ca 1h. Åt mellis och sen iväg till bussen för lek hemma hos Beatrice med mamma och bröder. :) Dom hade en jättefin lägenhet och det allra bästa var akvariumet som lyste upp hela badrummet! Supersnyggt juh :)
Lekte drygt en timme innan vi for hem, lämnade tillbaka bilen till min mamma och sen hem. Fick i oss lite middag och sen duschade Majja, det har blivit hennes grej att stå och duscha länge. "Majja duscha meeeera mamma" säger hon, lägger huvudet på sne och blinkar med sina fina ögon. Mamma smälter och duschen fortsätter att rinna till Majjas glädje :)
Efter dusch och tandborstning somnade hon sen. Kajsa somnade en halvtimme tidigare och nu ska jag också krypa ner i sängen.


Sov gott!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det där verkar vara en bra vagn. Fin var den också. Och kul att en från USA kommer hit och vill byta vagn.
Hoppas du förblir nöjd med den!
pok
Lisa

Baloo sa...

oj så fin den va :) ja förstår mig nog inte riktigt på det där med vagnar än ;) men vi får hoppas att den är så bra som den låter! kör lugnt