måndag 10 augusti 2009

stranden

I helgen var vi på barnens kusin Simons 1-års kalas. Jag har sagt det så många gånger förut men tiden går så snabbt! Redan 1år! Det var inte längesen vi var hem til dom och tittade på det där lilla lilla pyret för första gången juh! Men tydligen var det ett tag sen. Jag var nygravid med Kajsa och hon blir ju snart 4månader. Knas knas knas.

Hur som helst var det trevligt. Vädret var jättefint och VARMT, vi mumsade i oss fika i form av en tårta, kakor, bullar och vattenmelon. Gott!


Påväg till kusin Simosn 1-års kalas.


Från det ena kalaset till det andra... när vi var klara hos Simon med familj åkte vi hem till mina föräldrar där det vankades västernbottenpaj och kräftor. Mums! Var jättegott och trevligt de me.
Visade sig att Majja tycker det är jättegott med kräftor även hon. :)

mums...



Söndagen var lugn. Förmiddagen spenderades i lekparken och eftermiddagen spenderades i mina föräldrars vattenspridare och pool :)
Fick jättefina kort på Majja i vattenspridaren och på kajsa som skrattade hjärtligt. Men med pappas kamera såklart så dom korten ligger på hans dator just nu istället för i min. Suck. Men aja. Ska fixa hit dom så småningom.

Idag var det vardag och dagis igen.
Efter att vi hämtat hem storasystern och efter att hon vaknat efter att ha sovit middag skyndade vi oss till tvåbussen mot Sigtuna och Sjudargårdsbadet. Där var inte alls mycket folk iag, bara sådär lagom o vattnet var jättevarmt och skönt. Huttrade inte ens när vattnet nådde bikinibyxorna!! :) Skönt.
Majja älskade att få vara på stranden. Lekte i vattenbrynet, hoppade i vattnet och från bryggan. Sprang upp på stranden och sen ner i vattnet igen. Matade ankorna med banan och mös mös mös. Blir vädret imorrn som det varit idag kör vi en favorit i repris. Det enda dumma var att bussarna bara gick 1 gång i timmen. Så det minsta du kan stanna om du ska hinna ner till badet innan du måste gå till bussen igen är 1 timme o 20min . Då bussen släppte av oss 20min innan bussen tillbaka till Märsta igen skulle gå. Nu gick tiden snabbt men går ju inte o åka dit för ett snabbdopp direkt. Men men... nu vet vi ju det och får väl inte åka dit om vi har brottom hem sen...


Majja myser ute i solen och värmen




Sängen. Jag är trött.
Godnatt.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vad tuff Kajsa ser ut i kepsen!
Och söt bild på Majja.
Skönt att åka till Sigtuna och bada! Speciellt om det inte var överdrivet med folk heller.
Pok