fredag 23 oktober 2009

Lyckligt lottad

Babysim idag igen. Myyys.
Det gick lika bra idag. Kajsa älskar att bada! Hon plaskar och skrattar sen lite åt sig själv, tittar på mig och börjar sen om. Man blir ju alldeles glad. Efter dyken blinkar hon lite för att få vattnet ur ögonen och tittar sen på mig som om inget hade hänt. :)
Jag hoppas mina tjejjer kommer bli små fiskar i vattnet. Vill att dom ska ha respekt för vatten men att dom ska vara obehindrade i det.

Efter badet hämtade vi en glad Majja på dagis som precis var påväg till pottan med kompisen Lorinne.
Dom sitter ofta på pottan tillsammans och smyger man in när man kommer är det jättemysigt att stå och tjukika på dom en stund o höra hur de disskuterar eller läser böcker för varandra.
Väl hemma vilade vi lite på soffan men fröken somnade inte o det var väl lika bra då hon hade en tid hos läkaren halv två. Det första hon gjorde imorse var att klaga över att det gjorde ont i örat. O fredag som det är så slängde jag mig på telefonen för o boka tid hos läkaren. Lättare o snabbare att få komma till vårdcentralen (där vi nu träffat en kanonbra läkare) än o behöva ta sig in till närakuten om det skulle förvärras i helgen.
Men då hon annars var precis som vanligt och åt väldigt bra till frukost fick hon ändå gå till dagis och dom hade inte heller märkt nå konstigt med henne.
Så kom vi då till läkaren o vad säger då denne (efter återigen blivit impad av vilken otroligt duktig tjej hon är den där Majjan som bara gör precis som han ber om trots att dom ju inte känner varandra)? Jo, öroninflammation,- igen. SUCK. Stackars barn!
Den var dock inte så allvarlig denna gången så vi ska avvakta med behandling. Han skrev ut antibiotika men den skulle vi bara ta om det förvärrades under helgen. Annars (beroende på smärtan) kan man välja att inte behandla barn över två år tydligen, låta det självläka. Sen skulle vi höra av oss på måndag igen om vi inte tyckte det var bättre. Säg nu inte att den här vintern ska bli en repris på förra då hon hade öroninflammationer i ett!

Efter att ha varit hos läkaren prommenerade vi ner till centrum. Gick in på biblioteket och lämnade tillbaka ett par Mamma Mu böcker och lånade Alla vi barn i bullerbyn, Mulle Meck bygger och Vilse i Pannkakan på dvd istället. Handlade lite till middagen och blöjor som sen min snälla mormor körde hem åt oss (tack!) samt kikade i leksaksaffären. E lite lustigt då vi har ÖoB i centrum också att jämföra priser på vissa leksaker. Tex har båda affärerna inne ett parti av Brios byggclown just nu. På ÖoB går den för 95:- och på leksaksaffären 199:- sen har dom en amazing animal keyboard eller vad de heter för 99:- resp 179:- HUR kan det skilja så mkt? ÖoB måste ju också tjäna lite på det som de säljer så ja undrar hur mkt leksaksaffären egentligen tjänar. Anser det vara rätt dyrt där överlag men men...

Blev hemmagjorda klyftpotatisar med fläskfilé och sallad till middag, mys och gos med barnen och sen somnade Majja runt halv 8. Inte illa kämpat för att inte ha sovit middag inte har de varit mycket gnäll från hennes sida heller.


Majja var föresten så söt när vi gick ifrån läkaren. Hon hade fått ett jättefint klistermärke som hon gick och tittade på o helt plötsligt kom hon på.
"mammas doktor dum, mamma fick inget klistermärke! Majjas doktor snäll, mamma låna Majjas doktor!" 
varpå jag tackade så mycket och gav henne en stor kram
"tack mamma, nu vinkar vi Majjas doktor sen kan mamma låna"
GULLUNGE! jag är lyckligt lottad som har två så fina barn!


Tjejerna leker båt.
Majja puttade runt på en trött men förtjust Kajsa fram och tillbaka i vardagsrummet.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Va gulligt sagt av henne.

Jobbigt att det var öroninflammation igen. Hoppas den ger med sig.

Trevlig helg!!

Jag sa...

ja, denna ålderna är alldeles underbar, med språk och hur mycket gulligt som helst som görs och sägs! Redan långt innan jag kunde tänka mig att skaffa barn, då jag var barnvakt (fast jag inte är/var nån barnmänniska) till en del ungar, så insåg jag att från 2 år upp till 4, var den absolut roligaste tiden. =)
Jag vet hur jobbigt det är med öronbarn, men man får vara glad att de numera kan tala om när de har ont, då kan man undvika mycket smärta!
Kram

Elin B sa...

Håhå vilka godingar du har! Kul att du också bloggar :) Alltid intressant att läsa om andras erfarenheter om att vara förälder. Tack för alla bra kommentarer i vår blogg!

Baloo sa...

Härliga barn :) synd me Pajjasens öron hoppas hoppas att det läker av sig själv! Hade varit skoj att ses på måndag, men jag jobbar hela dagen från 8 till halv 6 :( vi får höras någon annan dag i veckan kanske? ha de fint kramar

Lisa sa...

Ja, hoppas verkligen inte att hon får öroninflammtion om och om igen, utan att det räcker nu...

Ja, du har verkligen underbara barn, och jag har underbara systerdöttrar!

Söta bilder du lägger in på dom också! :)

Pok
Lisa