söndag 25 oktober 2009

Helgen

Helgen har passerat FORT!
Igår tog vi oss, hela familjen, till Kista centrum. Jag hade tänkt kolla in Cubus erbjudande om ett par valfria jeans och en valfri topp för 399:- men det visade sig bara vara skräp. Fruktansvärda jeans med hål överallt. Och topparna som visas på reklamen fick man självklart INTE välja i erbjudandet. Så näe, skippad det och letade vidare. in o ut i butikerna tills jag sprang in på Carlings. Hade turen att träffa på en trevlig kille som gav mig det positiva beskedet om att de faktiskt hade bootcut jeans med låg midja. Till påköpet på rea! Provade o insåg att dom var LÅNGA men det var redan försent, jag var kär och plånboken blev snabbt 799:- fattigare.

Vi var in till BR leksaker till Majjas glädje och kom därifrån med en liten kasse innehållande tre bilar. Lycka. :)
Vidare till Lindex där jag fyndade två par strumpbyxor till Majja för hutlösa 10:-/paret! Sånt tycker jag om!
Dessutom var Mumintrollet där och gjorde reklam för sin nya kollektion. Majja var så söt! Hon gick genast fram och gav honom en stor kram och en puss på mulen (?) sen konstaterade hon att han var stooor... "...som Pippi mamma...!" När vi var klara på Lindex träffade vi på honom en gång till o snodde ytterligare en kram :) Dumt nog hade jag lämnat kameran hemma. men men...

När vi kom hem fortsatte ja och barnen till mormor och morfar där vi fikade och lekte lite innan det var dags att åka hem och stoppa barn i säng.

Idag lånade vi mammas bil o åkte till Barnens hus för o fixa Kajsas bilbarnstol. Majja valde att stanna hos mormor och moster för o leka o vi kunde i lugn o ro titta runt. Visserligen är det aldrig några problem att ha med Majja men man kan titta lite mer i lugn och ro och sålla bland leksakerna på ett helt annat sätt om man går själv än med barn. :)
Vi kom hem med 2 pyjamasar för 99:- och ett schampo för fårskinnsfällen.
Hämtade en glad Majja och sen har det varit lugnt. Vi som trodde fröken skulle ha svårt att hålla sig vaken då vi ju ställt om klockan och hon inte sovit middag men hon slocknade först halv sju och det är ju halv åtta i hennes värld fortfarande så det var bra jobbat!
Kajsa envisas fortfarande men somnar nog snart hon me.

Imorrn är dagis stängt så jag hade tänkt att vi ska testa på kyrkans öppna förskola här i närheten. Spännande med lite nya leksaker och sångstund oså. Hoppas det blir bra! På em vet jag inte vad vi ska göra, det visar sig!

Nu väntar tv´n med godisresterna från igår.

Inga kommentarer: