tisdag 27 oktober 2009

billigt på lindex

Igår var förskolan stängd pga planeringsdag så vi passade på att testa på Märstakyrkans öppna förskola som ligger här i närheten. Det var jättetrevligt. Rätt liten lokal men då det var rätt lite folk känndes det egentligen bara mysigt och trevligt. Majja tyckte det var roligt med lite nya leksaker och Kajsa tyckte det var spännande med andra barn. Förmiddagen där passerade fort!
Direkt därifrån till bussen som tog oss upp till Eurostop. Skulel byta ut sulorna till Majjas stövlar och titta lite på Lindex tänkte jag. Hade ju 25% på ett helt köp men som alltid när man får de där kupongerna hittar man ingenting! Efter att ha gått runt o vänt o vridit på kläderna X antal ggr hittade jag en jättefin röd mumintröja som var alldleles förstor för Majja egentligen men då den var på rea tänkt jag att äsch, den får väl ligga där hemma i nån låda o vänta då... hade en kupong på att få 2-pack gratis strumpor till Kajsa så det tog vi, Majja valde ut ett pack med röda muminstrumpor o därefter kärade hon ner sig i ett diamdem. Väl framme vid kassan visade det sig att allt vi behövde betala var 89:- o bara tröjan skulle egentligen ha kostat 99:- till på köpet fick jg en värdekupong på 50:- som går ut sista november. Sånt tycker jag om!! Nöjda med våra inköp åkte vi sen hem.

Nu är Majja hämtad på dagis, leker jättefint i sitt rum och Kajsa är helt tröttförtvivlad i min famn men vägrar sova. Om ungefär en timme ska vi ut och hoppa i alla lövhögar! men innan dess är det städning som står på schemat. Jippi.

Ha en bra dag.

förresten, knölen jag var o tog prov på på sofiahemmet var föresten inge farlig, Fick svar igår!
Dock har jag fortfarande int av den och tycker det är riktigt obehagligt så skulle rinag läkaren under hans telefontod på torsdag så får vi se vad han säger. Den mesta oron har släppt tack o lov men tycker ändå det är obehagligt med knölar där det inte ska finnas några sådanna!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Skönt att det inte var något med knölen men jobbigt att du har ont.

Jag sa...

aj löv rabattkuponger och fynd. =) skönt att det inte var nåt med knölen! kram