fredag 13 november 2009

sjuka barn... som vanligt.

Stackars lilla Majja har öroninflammation IGEN. Denna gången fick hon vara frisk hela 1½ dag efter att penecellin innan hon började ta sig åt öronen igen och började klaga på att det gjorde ont. Det var i söndags eftermiddag. Natten till måndag sov hon jätteoroligt och vaknade flera gånger o hade ont. Fick komma till läkaren och det konstaterades återigen vad vi misstänkte. Läkaren tyckte jättesynd om henne han också och sa att nu fick vi ta en odling på det hela för att se varför inflammationen kommer tillbaka hela tiden. 4 på 1½månad nu.
Fick svar på odlingen idag och det visade sig finnas en massa som växer i Majjas lilla näsa som i sin tur ställer till det i öronen. Bakterier som tydligen i hennes fall visat sig vara resistenta mot penecellinet hon tidigare ätit så nu fick vi en annan sort, amimox, (som hon tidigare blivit allergisk mot) och en dunderkur. 3ggr/dag i 10 dagar. Än så länge har hon inte reagerat på den så då borde hon tåla den nu. Men med medicin 3ggr/dag blir det inge dagis då dagis inte medicinerar och då hon blir extra trött och magen tjorvar.
Då det rinner en tjock gul sörja ur Kajsas näsa konstant nu också så blir det lugna dagar.

Nu vill jag att mina barn ska få vara friska!
Såfort de blir det springer vi till bvc för o vaccinera mot svininfluensan! Hellre lite biverkningar från vaccinet än barn som riskerar att dö pga att jag inte gett dom möjligheten att skydda sig på det sätt som går. (Om de nu blir sjuka vilket jag hoppas att de INTE blir givetvis.)

2 kommentarer:

Baloo sa...

håller alla tummar för att de ska bli friska så fort som möjligt! Stackars fina flickor... inge kul att va sjuk. Jag är lite orolig för vaccinet som visst kommer att ta 2 veckor att verka :/ (ingen fara med tablett iaf, hon tyckte nog att ja va jättekonstig när ja ringde och fråga ;/) ha de

Lina sa...

*halkar in* :) Vilken fin blogg du har! Såg att du har barn och tänkte passa på att tipsa dig om tävlingarna jag har i min blogg, där du bla kan vinna ett presentkort på 250 kr hos Kiddoz.se eller en massa läckra virkade frukter!


Hoppas allt är bra med dig? O hoppas det är okej att jag lägger till dig bland mina favoriter? För här kommer jag absolut titta in igen :)

kram Lina