onsdag 2 december 2009

fisk

Fullspäckad dag idag!
 Dagen började med att jag blev väckt av telefonen. Det var simhallen som ringde och de hade en kris angående simskolorna. Lovade att kolla läget med mamma och pappa angående barnen och efter det höra av mig.
Mamma kunde ta barnen eftyer att hon slutat jobba så ringde o sa att jag kunde ställa upp om jag kunde ta med tjejjerna en stund vilket gick bra.

Vi gjorde oss klara och tog oss till öppna förskolan. Det var KALLT ute, -7 grader! overall och nya vinterskor åkte på Majja o Kajsa gisades även hon ner i overall o åkpåse.
Fyndade föresten vinterskor till Majja på Ica Maxi igår. 30% rabatt på alla skor. Hittade ett par PAX vattentäta varma vinterkängor som med rabatten slutade på 350:- o Pax är väl bra? Liknande Kavat om ja har rätt?
Hur som helst verkar dom riktigt bra.
Efter öppnis skyndade vi hem för o hämta badkläder o sen skyndade vi vidare till simhallen.
Majja är en riktig fisk! Hon hoppade från kanten utan att bry sig det minsta i att hon ha,nade under vatten. Hon dök efter ringar på botten o fick upp dom varje gång. Hon åkte rutchkanan o jag fick INTE hålla i henne trots att många av de större barnen tyckte det var läskigt o ville ha en hjälpande hand. Simskolebarnen skulel simma i stora bassängen och det skulel Majja promt också göra trots att mamma stod på kanten och vattnet var iskallt. Sagt och gjort, hon såg till att jag inte kunde hålla i henne och sen hoppade hon ner i vattnet, tog tag i stången jag använder till en hjälpande hand för de barnen som behöver och började sparka med benen. Skrattandes gick hon upp och hoppade ner i lilla varma bassängen igen efter 25meter simmande och X antal hopp på det djupaste. Ungen är 2½år! :) haha aa det e bra att hon inte är vattenrädd. Bara hon har respekt för vatten så är det bra och det har hon, hon går inte ner i vattnet och inte i närheten av det om jag inte säger att det är okej först.

Igår var vi och vaccinerade Kajsa för svininfluensan. Majja skulle också fått men precis när vi skulle ta tyckte vi hon kändes varm o tar man vaccinet när man är sjuk så blir man tydligen jättesjuk. Vi bokade in en tid till imorrn för att ge henne ett par dagar. Skulle hon bli sjuk så skulle hon ju blivit det till imorrn men hon e pigg o kry tack o lov.

Nu väntar sängen. Godnatt.

1 kommentar:

Jag sa...

herregud, majja är VERKLIGEN ett vattendjur!!!! tyckte nellie var det, men inte nu längre...hahaha...;-) kanske robin blir som majja, han är tio gånger värre än nellie var i den åldern, redan. =)
kram