fredag 26 februari 2010

Barnens djungel

Imorse när klockan ringde fattade jag inte att det var morgon, kändes som om jag nyss somnat men det kanske är positivt? Det måste väl ändå betyda att jag sovit större delen av natten?
Tittade ut genom fönstret och allt var grått grått grått, en plus ute och töväder. Nu har vi haft snö i dryga tre månader och alla längtar väl mer eller mindre efter våren. Tyckte det kändes jättekonstigt att jag (som älskar sommaren) blev lite besviken över att det nu börjar töa. Konstigt. Men det är väl slasken och allt det gråa som får en att känna det lite besviket.
Bestämmde hur som helst att vi skulle hitta på något roligt efter dagis för att hålla oss vakna och Barnens Djungel stod plötsligt på schemat. Messade min kusin Jenny för o fråga om hon hade lust att följa med och umgås lite. Det hade hon, trevligt, det blir inte så ofta längre. Tack för idag!

Tog halv ett bussen upp till Eurostop, var snabbt in på Lindex och köpte ett varsitt set med kläder till tjejerna Dom fick en varsin t-shirt med äpplen på och gröna mjukisbyxor till det. Jättefint.
Sen var jag in och köpte skor på Hi- sport. 250:- istället för 700:- Nu behöver jag förnya min skogarderob med ett par Puma och ett par stövlar. :)
Vidare till Barnens djungel och där LEKTE vi. Gymmet, släng dig i väggen! Vill du ha ordentlig träning, hoppa i en hoppborg och kräla runt i en klätterborg där du verkligen måste kräla över varje hinder för att få plats. :) Men roligt var det!

Påvägen hem träffade vi på Majjas dagiskompis Jeaninas föräldrar och Majja blev inbjden till sitt första barnkalas/disco. Spännande! Imorgon klockan tre ska prinsessan parta loss. :)

Kajsa är så söt där hon tar sig frammåt sakta men säkert på alla fyra nu, Blir livsfarligt nu då hon ska undersöka allt. Har ju lixom kunnat slappna av ett bra tag med Majja nu. Vi har ju gått igenom allt et här med henne en gång också å det gäller verkligen att tänka på allt hela tiden. Minsta lilla grej på golvet åker in i munnen och oh vad spännande det är med alla sladdar och eluttag. *pust* "ajaj" skrattas det bara åt men hon ska väl lära sig hon också så småningom. Gladskiten! :)

Godnatt!

Inga kommentarer: