söndag 14 februari 2010

Vikingarännet

En god natts sömn är inte vad vi haft i natt. Liten har hostat så hemskt hela natten och har helt uppenbart ont för efter varje host har hon blivit ledsen och orolig. Inte hjälpte det att vi var tvugna att ställa klockan på sju heller!
Jag skulle in till Sigtuna och bevaka Vikingarännet för Sigtuna bygden. Det var iofs inte speciellt jobbigt att gå upp trots minimalt med sömn just för att det var för en rolig grej. Nu har jag bevakat vikingarännet tre år i rad tror jag. Eller är det fyra?
Dagen började kall men efter bara en liten stund sken solen från blå himmel och värmde ialla fall upp lite.

Kajsa började efter ett par timmar inte alls må så bra i vagnen och jag hade inte så mycket val utan avr tvungen att plocka ihop aningens för tidigt för att vi behövde ta oss in till närakuten med liten. Hon var precis lika duktig som storasyster är hos läkaren.
Utlåtandet blev att hon låter okej i lungorna och sänkan är okej. Men det kan eventuellt vara en början till förkylningsastma och någon bör därför lyssna på henne igen om ett par dagar. Under tiden ska hon äta luftrörsvidganade som ska hjälpa henne med hosta, smärta och slem. Stackars liten.

Har nu precis skickar iväg texterna till tidningen och jag är trött och irriterad. Had skrivit massor och jättebra och verkligen ansträngt mig o vad händer? Allt försvinner trots att jag sparat, SKITDATOR. men som sagt. Nu e jag klar. Ska gå o borsta tänderna och krypa ner i sängen o hoppas på att få sova åtminstonde ett par timmar innan klockan ringer igen,

Föresten är det otroligt vad fort det går när eliten kommer åkandes på isarna. Mellan Uppsala och Stockholm, 80km tog det bara dryga 2h och 45minuter för vinnaren att ta sig i mål. Otroligt.


Godnatt,

1 kommentar:

Baloo sa...

Jo det är ju annat än när man själv åker det :) Hoppas du fick lite sömn tillslut! Kommer du/ni en sväng på kalas på lördag? kram